Gå til innhold

Diagnose tool

Ranger emnet


Andreasb8

Anbefalte innlegg

Hei, er på utikk etter en billig diagnose tool til min audi b8 :)

Trenger ikke noe super fancy, bare lyst til å endre på noen ting

-          US-blinkers

-          DRL 100 % lysstyrke heletiden

-          DRL dim når blinklys på

-          Cornering Lights

-          Åpne/lukke vinduer+takluke med nøkkel

Fant en OBDeleven, som kan gjøre alt dette. Koster 500 kr, men er fra utlandet. Ikke lyst å vente så lenge ei heller betale mons+frakt+toll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Andreasb8 skrev:

Takk for svar, er ikke "prisen" som er problemet, men ventetiden når det er fra utlandet. Betaler gjerne 500-700kr. Fant ingen i den lista i nærheta, men uansett lyst på eget diagnose tool :)

Om ikke pris er problemet og du trenger den fort.  Så er det bare å bestille fra her  så kommer den rimelig fort.

https://www.obd2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, opel astra skrev:

Om ikke pris er problemet og du trenger den fort.  Så er det bare å bestille fra her  så kommer den rimelig fort.

https://www.obd2.no

Fant ikke OBDeleven der, som jeg er ute etter. Tenker på nettopp denne siden den er enkelt i bruk.

Men etter en kjapp titt på ebay fant jeg: https://www.ebay.com/itm/OBDeleven-Bluetooth-Diagnostic-Scan-Tool-VGA-Audi-VW-koda-Seat-Volkswagen-OBDII/392023706420?hash=item5b466f0b34:g:0VoAAOSwPI1ayf2f Men tar jo lang tid før den er her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått appen OBDeleven på en gammel android telefon. Var litt styr da appen ikke kunne oppdrives ved norsk «app-store». Kan bruke VPN, som jeg fant guide gjennom youtube.com så jeg fikk amerikansk IP-adresse, å kunne laste ned appen.

Nå gjenstår det bare å se om jeg kan koble til device når den kommer

Om noen lurer, brukte jeg denne guiden: https://www.youtube.com/watch?v=bw6EPlNyyy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe slikt jeg kom over når jeg leste om den for en tid tilbake. 
Husker ikke hva det sto, men var noe med bruken av appen i tillegg. Kan hende det bare var ift. oppdateringer, men da er det jo i tilfelle bare å koble opp med VPN igjen. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Var noe slikt jeg kom over når jeg leste om den for en tid tilbake. 
Husker ikke hva det sto, men var noe med bruken av appen i tillegg. Kan hende det bare var ift. oppdateringer, men da er det jo i tilfelle bare å koble opp med VPN igjen. 

Er inne i appen nå med "norsk" vpn, fungere veldig bra, så gjenstår bare å se når jeg får devicen, vært konge om alt fungerte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen

Har nå test ut min obd eleven, den fungere som bare det :)

Men, fikk ikke gjort de endringer jeg ønsket. På APP menyen, fikk jeg kun aktivert Cornering Lights funksjonen. De andre jeg ønsket var ikke i denne menyen. Noen som vet hvodan jeg kan få dette:

 

-          US-blinkers (kunne KUN deaktivere disse, på us-moddeller)

-          DRL 100 % lysstyrke heletiden

-          DRL dim når blinklys på

-          Åpne/lukke vinduer+takluke med nøkkel (var på menyen, og på ON, men fungere ikke)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du gjør dette med VCDS, men vet ikke om OBDeleven har samme funksjonalitet dessverre. 

I VCDS må du inn i både Lcode og adaption og endre på de ønskede parameterene. 

En DIY kan jeg ikke gi deg dessverre, da jeg ikke husker eksakt hvordan jeg gjorde dette på min B8,5 (noen av de) og den bilen har jeg heller ikke lenger. 

Vdr. vinduer, så trodde jeg dette var standard. Har du sjekket i MFD/MMI om dette er deaktivert? På både B8’n og B8,5’n fikk jeg endret dette i MMI, uten å kode det frem med VCDS. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår