Gå til innhold

Golf startproblemer

Ranger emnet


Liti

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en golf 2001 mod. Når jeg kjører bilen varm og skal starte igjen etter kort tid (ca 10 min), så får jeg problemer med å starte igjen. Startmotoren går rundt. Det virker som om bilen har problemer med å få turtall da turtallstelleren hopper mellom 0 og 1000. Jeg må kinne ganske lenge og pumpe på gassen for å få den til å starte. Når bilen starter så hopper turtallstelleren opp til 4000. Noen ganger må jeg også gi litt gass for at den ikke skal slokne igjen. Problemet har nå også begynt å bli på kortere turer. Håper noen har noen gode råd til meg så jeg slipper å bruke masse penger på feilsøking :)

Har vært på verksted for å finne ut av det men problemet oppstod ikke da de skulle feilsøke så de anbefalte å bytte startmotor. Den er byttet men problemer er der enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper LMM og luftfilter har null med dette å gjøre, mest sannsynlig feil på hallgiver/kamsensor (G40). En diagnose, etter startforsøk, vil avdekke eksakt feil. Ellers er coil kjent for å feile på de bilene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heihei.

Takker så mye for svar fra dere. Jeg har nå byttet kamakselsensor som ble foreslått her. problemet har blitt bedre men er ikke helt borte. Nå er ikke problemet der hele tiden, men kommer frem av og til. Tipper kamakselsensoren var en del av flere feil.

Jeg har en liten teori jeg ønsker å lufte med dere: dette problemet er sjeldnere på vinter/kalde dager, og på sommerhalvåret er det værre. Kan dette problemet ha noe med varme å gjøre? At motoren blir for varm og dermed ikke vil starte før den har kjølt seg ned. På vinteren har jeg jo på varmeapparat som gjør at motoren på den måten får kjølt seg ned, pluss at det er kaldere ute. På sommeren har jeg ikke på varmeapparatet. 

Har ikke peiling om dette har en sammemheng men jeg opplever ihvertfall at det har det.. ønsker å lufte dette i håp om å få noen gode tips og råd til hva problemet kan være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår