Gå til innhold

VW Caddy 14' Bytte ut RCD310 med RCD510 eller RNS510

Ranger emnet


Krevito

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett et par tråder om dette før, men ikke heelt overførbare svar til det jeg lurer på.

Akkurat kjøpt en 2014 Caddy 105 TSI BMT med standard RCD310 m/ bluetooth integrert. Jeg vurderer å bytte til en RCD510 eller RNS510, gjerne sistnevnte, med NAV. Er det rett og slett bare å TA UT og SETTE INN en av disse (som man feks kjøper på finn), plug-and-play style? Eller er det noe mer man må tenke på? Er det for eksempel noen "typer" RCD/RNS510 som ikke vil passe/virke/funke, og i såfall hva må jeg se etter? Trenger jeg noe ekstra utstyr utover en overgang mellom original og ny ISO? Risikerer jeg å fucke til noe med bluetoothen? Trenger jeg noe spes for å få GPS/NAV til å virke, en antenne feks? Og er det noe spesielt som må stilles inn etter at alt er montert og jeg har fått liv i skiten?

For de som er skrivelystne er jeg også interessert i en kjapp DIY guide på 4 setninger om hvordan man mest skånsomt (for interiøret) fjerner og setter inn ny stereo.

Mange spørsmål, sikkert dumme, men veldig takknemlig for alle svar! :D Jeg er ikke gnien på å dele ut virituell(e) karmapoeng, heder og ære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Elutstyr.no skrev:

Såvidt jeg har forstått det så må hver enkelt originalradio kodes for den bilen den skal inn i.

Dette bør du nok høre med din lokale VW-forhandler om. Sist jeg ringte møller vedr. samme tema så måtte man også ha reg-nr til bilen den kom ifra.

 

Åja? Sier du det. På engelske fora virker det ikke slik, men det er kanskje utdatert info. 

Jo, det kan jeg nok. Jeg vil dog helst prøve å få gjort dette helt selv, med mindre det viser seg å være umulig.

Takk for svar! Hører jeg ikke fra noen andre, regner jeg med at det stemmer at nytt anlegg må kodes hos forhandler. Krysser dog fingrene for at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny spiller  ikke kodes inn, men for 100% funksjonalitet må den kodes. 

Har ny spiller DAB+ trenger du antenne hvis du ikke har DAB fra før. 

Du trenger GPS antenne hvis du går for RNS510. 

Veldig enkelt å skifte spiller, ramma rundt sitter i plastklips, bare å bende forsiktig ut hele veien rundt. Spiller blir holdt av 4 lett synlige skruer. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jesper1201 skrev:

Ny spiller  ikke kodes inn, men for 100% funksjonalitet må den kodes. 

Har ny spiller DAB+ trenger du antenne hvis du ikke har DAB fra før. 

Du trenger GPS antenne hvis du går for RNS510. 

Veldig enkelt å skifte spiller, ramma rundt sitter i plastklips, bare å bende forsiktig ut hele veien rundt. Spiller blir holdt av 4 lett synlige skruer. 

Skjønner. Har noe kabel og VCDS liggende fra et par år tilbake, så kanskje jeg klarer å kode selv. 

Har tilbud på en RNS510 uten DAB til 1000kr. (F-modell, 2007) Blir jo uans en oppgradering fra en RNS310 (2014) i mitt hode.

Takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår