Gå til innhold

Ombygging av fordeler kasse/diff foran swift 1.3 2006

Ranger emnet


npxnaish

Anbefalte innlegg

Driver å skal sette inn nye lager i fordeler kassa. Har tatt fra hverandre kassa og presset ut alle lagrene jeg måtte bytte. Tenkte i utgangspunktet at jeg skulle kjøpe lager på Suzuki men det var grådig dyrt. Leitet etter noen som selger rebuild KIT for transfer case. Men finner kun transmisson rebuild KIT til bilen. Ser for meg ut som det inneholder deler for fordeler kassa også, men ikke fått bekreftet det. 

F.eks https://www.onestopgearboxshop.com/products/suzuki-swift-1-3-inj-gearbox-bearing-oil-seal-rebuild-repair-kit-genuine-oem

Har også funnet lager for lager, men kjedelig å ikke kunne kjøpe samlet.

Noen som vet om transmission rebuild kittet har lager for diff også da det er en transaxle?

Andre forslag hvor jeg kan få tak i til grei pris. Men så raskt som mulig.

Sliter også med å finne noe spesiell info om hoved fordeler i workshop manualen.

Er det noe spesielt man bør tenke på når man setter sammen hoved fordeler igjen, eller er det bare å presse på lager, få det rent og sette det i sammen med nye oljeforseglinge?

ikke funnet mye info om hoved fordeler men ser at de måler noe når man setter sammen bakre diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene du linker til der er til girkasse og diffrensial. Det er totalt 6 lager i girkassen. Inkl diff  

det er ikke deler til fordelingskassa der.

Hvis du trenger kjapt ville jeg kjøpt hos Suzuki. Dette er lagervare. Ellers får du dra på kulelagerhuset eller noe. Aldri brukt noe annet enn org. Suzuki. 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, 

Siden denne tråden handler om fordelingskasse våger jeg meg på noen spørsmål.

Har nylig byttet girkasse på 2006 4wd etter havari. Bilen går fint men det bråker en del. Mistenker 1. Høyre hjullager foran, men det ble byttet for ikke lenge siden hos Suzuki (de satt in meca lager uten å spørre om jeg ønsket originalt først) 

dersom det ikke er hjullagerwt mistenker jeg fordelingskasse, den har jeg ikke gjort noe med bortsett fra p bytte simringer på begge sider, var litt uheldig med det forøvrig, ble litt langt inn 

Må jeg ut med girkasse for å gå ut fordelingskasse?

Hvordan ser jeg om jeg har 4wd drive, evt at det er noe galt med fordelingen... noen enkle sjekker som bør gjøres?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var lyden der før du skiftet girkassen da? Endrer lyden seg når du svinger? Satt du inn ny girkasse? En brukt som ikke er ovehalt?

hva mener du med å se om du har 4wd drive?

tenker du på å sjekke om du har 4hjulstrekk? Løft bilen på bukk slik at alle 4 hjula henger i lufta. Og hvis bakhjulet går rundt når du drar rundt forhjulet så virker 4wd.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, nightking skrev:

Hei. Var lyden der før du skiftet girkassen da? Endrer lyden seg når du svinger? Satt du inn ny girkasse? En brukt som ikke er ovehalt?

hva mener du med å se om du har 4wd drive?

tenker du på å sjekke om du har 4hjulstrekk? Løft bilen på bukk slik at alle 4 hjula henger i lufta. Og hvis bakhjulet går rundt når du drar rundt forhjulet så virker 4wd.

Hei Nightking, godt du holder fortet i sommervarmen også :-)

Lyden var ikke der før. Satt inn ei overhalt kasse jeg fikk kjøpt via finn.no

det virker veldig bra men jeg har som sagt lyden, siden jeg ikke gjorde no med fordelingskassa bekymret jeg meg for mulig glipp, når girkassa ryker er det kanskje naturlig med feil i denne også?

Synes det blir mindre lyd når jeg svinger mot venstre... høyre forhjulslager... men det er nylig byttet.

Skal få den på bukken og sjekke i morra :-) Det var det jeg tenkte på :)

Og en ting til,  min 2011 swift ble kollidert og vraket i går. ingen kasko dessverre, men får vraket hjem, er det noen deler, motor, girkasse feks som jeg med hell kan bruke på 2006-2007 model?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du hadde en 1.2 liter swift(nye som kom fra 2011) er det ingenting som passer over. Hvis du har kjøpt en brukt girkasse og lyden kom etter det så virker jo det rart. sjeldent problemer med transferkassa på disse..  Er lyden høyere i fart? Høres ut som hjullagret da.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
På 5/3/2018 den 5:49 PM, nightking skrev:

Delene du linker til der er til girkasse og diffrensial. Det er totalt 6 lager i girkassen. Inkl diff  

det er ikke deler til fordelingskassa der.

Hvis du trenger kjapt ville jeg kjøpt hos Suzuki. Dette er lagervare. Ellers får du dra på kulelagerhuset eller noe. Aldri brukt noe annet enn org. Suzuki. 

Hei Nightking,

Jeg skal overhale 2006 swift kasse

Mener å huske st du hadde ei innkjøpsliste med delenr og en illustrert beskrivelse av jobben. Husker jeg feil :-) Er det mulig å få en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår