Gå til innhold

Mitsubishi L300 ( Bensin ) batteriproblem

Ranger emnet


Staugen

Anbefalte innlegg

Hva kan forårsake at batteriet tappes for strøm? Bilen starter helt fint igjen etter knappe 5 min bruk av batterilader. Ellers starter den også umiddelbart ved bruk av kabler. Når bilen først har fått start, starter den ellers helt fint av seg selv resten av den dagen. Når bilen parkeres for kvelden er batteriet som oftest helt dødt igjen etter kanskje 12 timer +. Kan variere med temperatur om natten sikkert. Batteriet ble kjøpt splitter nytt for 2000 kr i fjorhøst. Under kjøring oppfører bilen seg helt normalt, med unntak av noen sjeldne "rykninger" nå og da. Bilen er en 92 Mitsubishi L300 ( Bensin )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt dødt først, og starter lett etter fem minutters lading? Høres merkelig ut, batteriet lades ikke nevneverdig i løpet av 5 minutter. Prøvd å måle batterispenning på batteripoler og evt. startmotor når du prøver å starte (og det er dødt)?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Quattro73 skrev:

Helt dødt først, og starter lett etter fem minutters lading? Høres merkelig ut, batteriet lades ikke nevneverdig i løpet av 5 minutter. Prøvd å måle batterispenning på batteripoler og evt. startmotor når du prøver å starte (og det er dødt)?

Ja det er nok som jeg sier. Bilen er helt død stort sett hver morgen, ingen lys i dashen, ingen lyder når jeg drar om nøkkelen. Jeg kobler på batterilader, og den starter deretter lett som ingenting etter 5 til max 10 min, og starter som sagt ellers uten problemer resten av dagen. Har ikke slike måleinstrumenter til å kunne utføre slike tester som du beskriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Quattro73 skrev:

Kunne du lånt et batteri av noen, bare for å eliminere det? 

Det kan bli vanskelig :-/ Men bilen skal på EU om ikke lenge, så da tenker jeg at jeg eventuelt kan høre om verkstedet kan kjøre en kjapp test på batteriet for meg. Hadde bare vært interessant å høre om noen her har erfart lignende selv og som kanskje kan komme med forslag til problemløsing. Kjenner jeg er litt sånn bekymret for om bilen en dag bare stopper opp helt pga uoppdaget årsak, så da kan det jo være greit å komme problemet i forkjøpet for å prøve å avverge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår