Gå til innhold

Feil på erg systemet

Ranger emnet


zeiss

Anbefalte innlegg

Har ein 12 mod som ble byttet heile Erg systemet på 50` km. Fekk det på garantien etter litt krangling med Møller og elendig servce.

No er bilen gått 70` km og no kommer det eksos ut eit hull på undersiden av ventilen. Er det ein membran som kan være hull på eller?

Noen på forumet som har vert borti lignende?  Det har komt litt eksos opp/ut rundt panseret når eg stoppet motoren, dette har pågått eit par mnd. Men no er det full utblåsing, virker nesten som defekt eksosanlegg. Og bilen går  i nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon!! du har ikkje hatt noe med Møller å gjøre du, forstår eg. Måtte krangle meg til garantisak sist den røk og då var bilen 4,5 år og gått 58` km. Virker som det er normalt at den ryker rundt 50`. Men no står telleren på 80` , så eg lurer litt på kva deler som blir montert. Er nok berre å bestille nytt og begynne å skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garantert hatt mer med Møller å gjøre enn deg, men den diskusjonen gidder jeg ikke ta. 
Selvfølgelig er dette en reklamasjonssak*, og hvis du går frem på en ordentlig måte så kommer de også til å være behjelpelige istedenfor å krangle. 

Men, hvis du vil bruke 6-7'000,- på en ny EGR kjøler og skru på dette selv, så er jo dette din bil og du gjør jo selvfølgelig som du selv vil. 

 

*Med forbehold om at du faktisk har hatt vedlikehold på bilen ihht. fabrikkens spesifikasjoner. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår