Gå til innhold

Bruktbil, Stasjonsvogn til maks 70 000,-

Ranger emnet


Imzw95

Anbefalte innlegg

Hei

Sannsynligvis et spørsmål som dukker opp svært ofte, uansett spør jeg igjen da jeg ønsker dagsaktuelle meninger, og ikke svar fra 5-10 år tilbake som jeg pleier å finne når jeg søker...

Jeg er på utkikk etter en stasjonsvogn til maks 70 000 kroner, men synes det er alt for mye å velge mellom.

Noen biler har jeg dog lagt litt ekstra merke til. Det skal også sies at jeg ikke er ute etter størst mulig motor, men en bil med kvalitet som forhåpentligvis vil rulle mange km til uten de alt for store utgiftene. Utseende er også litt viktig....

Har sett litt på følgende biler på Finn.no, men har ingen erfaring eller mening om de i de hele tatt, og håper at noen her har både pluss og minus å komme med:

Saab 9-3, eller 9-5 helst Vector-modellene fra rundt 2008-2009.

-Syns de er fine å se på, men hvor smart er et slikt kjøp mtp konkursen til Saab? Deletilgang? Delepriser? Driftssikre? Hvilken motor? Automat eller ikke? 

Subaru Legacy.

Helst ikke automat, da de bare er 4-trinns? Men syns de framstår som solide driftsikre biler, dog ikke så voldsomt mye comfort, og kanskje ikke så fantastisk fine heller?

Volvo V70,

Usikker på hva som er pluss og minus med disse? Forsåvidt populære biler, men hvilken motor? Automat eller ikke?

 

Bilen skal brukes til variert kjøring, litt med tilhenger. Hvilke meninger har folk om disse bilene? Er det andre biler jeg bør undersøke nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de alternativene og i den prisklassen er V70 opp til 2008 eneste alternativ spør du meg. 

Velg da enten 2.4 diesel eller bensinmotor. Automat eller manuell må du velge selv, automatkassene fungerer stortsett veldig fint. 

Ikke kjøp 2.0D (Ford motor) og hvis du falle for fristelsen og skulle kjøpe en nyere V70 med 1.6D, IKKE gjør det. Det er en elendig møkkamotor produsert av PSA. Sliter med dyser og turbohavari. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke nødvendigvis bare de alternativene, det er bare biler jeg har utmerket meg der Volvo og Saab fremstår som fine biler, og Subaru Legacy som en driftssikker bil.

Så er det jo også toyota avensis, men de syns jeg rett og slett er stygge...

Hva med Mazda-6 mellom 2008-2012?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår