Gå til innhold

Honda CR-V 2007 Executive 2,2 Diesel, Defekt motor?


Oluf70

Anbefalte innlegg

Hei, litt historikk først: Har en Honda CR-V 2007 Executive 2,2 diesel.  Som kona var ute å kjørte, så begynte oljelampe å lyse. Jeg peilet oljen, og oljenivå var normalt. Jeg startet bilen, syntes jeg hørte en ulyd, så jeg stoppet den igjen. (etter ca 20 sek). Jeg bestilte bilberging og fikk bilen kjørt til nærmeste verksted. Der får jeg beskjed om at det er motorhavari. De har ikke åpnet noe, men prøvd å svive på veivaksel. Kamaksel har da ikke følgt etter sies det. De mener da at det har skjedd noe med registerkjede/kjede til oljepumpe som gjør ting har blitt ødelagt, og at det sikkert har slått skeivt ventilene også. Km stand 177 000. Bilen har fulgt serviceintervaller hele tiden i mitt eie.  Jeg trenger noen råd.

1.  Bør jeg koste på åpne for eksempel register for å eventuelt se hvor mye som er ødelagt?

2. Bilen har en motorkode som er: N22A2. Jeg søker etter brukte motorer på nett og finner ut at Honda Civic har en motor med samme kode. Noen som vet om denne passer rett inn i min CR-V?

Bilen er for god til å vrakes. Så anten selger jeg den som den står, eller så koster jeg på å bytte motor...

Takk for svar og innspill.

Mvh

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, gå inn på "finndel.no" og finn en brukt motor, du får motor for ca 6-10000kr, sett bil inn på seriøst verksted utenfor "storby/merkeverksted" , du vil da kunne få byttet motor til en timepris på ca 450kr/tim isteden for 1200kr/time samt effektiv mekaniker.

Her ville mitt verksted brukt ca 15tim på motorbytte.

15tim×450kr=6750kr+mva=arbeidskostnad på ca8440kr+brukt motor 8000kr...totalt ca16500kr.

Det tar ett merkeverksted for en vanlig service☹

Kan nevne att jeg fikk pris på clutch bytte på min CRV 2,2 2007mod av områdets merkeforhandler på 29000kr.

Mitt lokale verksted fakturerte meg 4500kr for clutch bytte og komplett clutch m/svinghjul kjøpte jeg nytt på ebay for 4200kr ink frakt, endte opp med 8700kr totalt.

Det må være forferdelige utgifter på vedlikehold/reperasjoner for de som bor i byer og må benytte merkeverksteder og "faste priser" på div jobber i steden for en effektiv mekaniker på ett mindre verksted i utkantene med timepris som henger på greip☹disse verkstedene har dessuten ofte bedre mekanikere da de også har erfaring med/klarer å reparere/stille diagnose ved hjelp av tidligere erfaring uten å kun lese av en feilkode og bytte deler ut fra det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår