Gå til innhold

saab 9-3 starter ikke kjinner ikke i det hele tatt

Ranger emnet


tyrkia007

Anbefalte innlegg

hei  jeg har en saab 9-3 2008 mod 1.9 tid som ikke starter i det hele tatt! når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingenting (kjinner ikke engang). jeg har målt i flere dager. jeg har byttet starteren men hjalp lite. jeg har også målt start rele den er bra. men gir jeg direkte start via plus batteripol til pin 87 på startrele kjinner bilen. mistenker at det er noe galt med pin 86 da det er altfor høy motstand her

men trenger hjelp til følgende: hva går pin 86 til fra start rele ? her har jeg ca 500 k ohm,dette er ve jordingspunkt til et eller annet ? noen som har koblings skjema ? evt noen som kan ohme fra negativ batteripol til pin 86 på startrele under panser (gul).

 

 

trenger virkelig hjelp da jeg er avhengig av bil. takker for alle hjelp på forhånd!

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab har jeg ikke vert så mye borti. Har du tatt en diagnose på bilen da kan du jo få ut noe feilmeldinger.

Men kan dette ha en sammenheng med gearvelgerbryteren. Den skal vel styre startsperren og div. 

Så er mulig at at startsperren slår seg inn så den ikke starter som den skal siden alt annet virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg koblingsskjema på PM, men ser nå at jeg kan legge det her også :P

15.03.png

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om akkurat dette problemet før, men jeg ville kanskje sjekket ut motorstyreenheten og ledningene/kontakter der.
Den sitter innenfor innerskjermen rett foran høyre forhjul, så den er utsatt ift. både skader  og salt

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

taker for all infoen dere kommer med og spesiellt takk til siggi.

når jeg lasker rele kontakt 30 og 87 da kjinner bilen. måler spenning på alle relekontaktene. jeg hadde 10.5 volt fra ecu kabelen til rele kontakt R8-86 rengjorde å fikk 12 volt på denne men enda er det ikke start. bilen er en manuell girkasse. har feil på antispinn og antiskrens, kan dette være nok til at bilen ikke starter ? også lurer jeg på om jeg kan montere bryter rett til rele k8, sette nøkkel til tenning og trykke på start/stop knappen. vil dette fungere ??

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update update update!!

 

Idag har jeg forsket mere. Jeg byttet starteren idag. Mens jeg holdte på så jeg en sprukket +kabel til dynamo som var helt irret kuttet dette og satt på ny kabelsko. Nå kjinner bilen men nå er det neste problem. Bilen starter ikke enda. Når jeg har nøkkelen på on posisjon så kjinner den ?!wtf?? Noen som vet hva den kan være? Den starter ikke. Diesel måler viser nesten tom tank men diesel er helt full. Noen som kan hjelpe?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår