Gå til innhold

HJELP! Dieselpartikkelfilter DPF

Ranger emnet


stab75

Anbefalte innlegg

Min Audi A6 allroad 2007 mod var offer for 30 minus et par netter (etter en kjøretur på 2,5 t), og ville ikke starte selv om det var nok strøm. Trolig hadde dieselen krystallisert seg og fryst i dieselfilteret. Jeg kontaktet Viking. De kom, prøvde utallige ganger å starte bilen selv om jeg sa at bilen ikke var i mangel av strøm (etter hvert også med hurtigstarter), de la også en ovn i motoren uten hjelp. Bilen startet, men gikk "rart" og stanset raskt. Deretter ble den tauet til verksted. Inne i varmen startet bilen, men gikk i nødmodus. Nesten alle lamper lyste rødt. Fikk fjernet alle feilmeldingene bortsett fra DPF-feilmeldinga. Denne lot seg ikke fjerne og man får ikke regenerert feilen. Den går i nødmodus. Det var ingen feilmeldinger i forkant. Spørsmålet er om alle disse startene kan være en årsak til at partikkelfilteret har tettet seg eller at det har oppstått feil i trykkmåleren, EGR-ventil el. Kan alle startene og eller varmeovnen forårsaket feil, enda tettere filter?

Endret av stab75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår