Gå til innhold
Bilforumet.no

Ranger spørsmålet

Spørsmål

Min Audi A6 allroad 2007 mod var offer for 30 minus et par netter (etter en kjøretur på 2,5 t), og ville ikke starte selv om det var nok strøm. Trolig hadde dieselen krystallisert seg og fryst i dieselfilteret. Jeg kontaktet Viking. De kom, prøvde utallige ganger å starte bilen selv om jeg sa at bilen ikke var i mangel av strøm (etter hvert også med hurtigstarter), de la også en ovn i motoren uten hjelp. Bilen startet, men gikk "rart" og stanset raskt. Deretter ble den tauet til verksted. Inne i varmen startet bilen, men gikk i nødmodus. Nesten alle lamper lyste rødt. Fikk fjernet alle feilmeldingene bortsett fra DPF-feilmeldinga. Denne lot seg ikke fjerne og man får ikke regenerert feilen. Den går i nødmodus. Det var ingen feilmeldinger i forkant. Spørsmålet er om alle disse startene kan være en årsak til at partikkelfilteret har tettet seg eller at det har oppstått feil i trykkmåleren, EGR-ventil el. Kan alle startene og eller varmeovnen forårsaket feil, enda tettere filter?

Endret av stab75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Som jeg skjønner det så er det filteret som er tett eller tatt livet av en sensor. Om bilen ikke regnerer så er det nok tet eller en eller flere sensorer defekt. Egr vil ha noe innvirkninger på dette.  

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×