Gå til innhold

Import fra Japan

Ranger emnet


ML1

Anbefalte innlegg

Vurderer å importere en Porsche 996 fra Japan. Aktuell bil er original/ingen modifikasjoner. Har lest på diverse diskusjonsfora at det er problematisk å få kjøretøy fra Japan godkjent i Norge. Samtidig er jeg kjent med at tilsvarende biler (996) er importert fra Japan og blitt godskjent i Norge. 

Noen som har erfaring med dette - hva må til for å få godkjent bilen i Norge, eller med andre ord, hvilke forhold gjort at biler fra Japan eventuelt ikke vil bestå teknisk kontroll i Norgen. Har for øvrig vært i kontakt med statens vegvesen, som ikke kunne tilby annen hjelp enn at bilen må oppfylle alle krav fastsatt i kjøretøyforskriften med tilhørende vedlegg. 

På forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antageligvis for at dem fleste kommer med stor motor og venstrekjøring. Og ofte så er det en Supra eller en Skyline.  andre biler som blir brukt som drifte biler.

Og at bilen ofte kan koste oppimot 1 mill inn til Norge. Da går jo an på pris på bilen også hvor gammel den er da.

Og  da ikke lønnsomt å få dem godkjent her i Norge.

Men nå er det folk som bygger om disse bilene og får dem også godkjent her i landet. så i dag er det nok letter å få skilt på disse super bilene her til lands.

En 966 som er original skal nok ikke by på store problemer å få den på norske veier. Da den vil også ha rattet på høyre side og ingen ombygging. 

Men hvor mye det kommer i frakt er jeg nok ikke sikker på men er nok sikkert ikke så billig.

https://www.toll.no/no/bilimport/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Takk for svar. Mange tyske biler med venstreratt i Japan, særlig på auksjonssider ment for eksportmarkedet. Noe eldre Porscher er også ganske rimelige sammenlignet med priser i Europa. Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på, hva gjelder dokumentasjon (tekniske opplysninger) fra Japan. Etter hva jeg har forstått utstedte japanske tollmyndigheter et »eksportdokument» for kjøretøyet. Usikker på om dette inneholder elbilsalget data for kjøretøyet. Slike opplysninger finnes nok i vognkortet, men dette er på japansk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår