Gå til innhold

Bruktbil forhandler å styre unna

Ranger emnet


Morten788

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenkte jeg skulle høre med dere om dere hadde noen bruktbil forhandler dere vil advare andre om. Jeg kjøpte min første bil for 1 år siden og ble lurt så til de grader. Det kan hende jeg hadde mulighet til å sjekke bilen bedre før kjøp, men jeg har egentlig ikke så veldig peiling på bil og var litt avhengig av å få meg et førstekjøp med plass til begge barna. Innen første året var omme hadde jeg hatt bilen til reperasjon 3 ganger, og fått hjelp til start av Falken to ganger til. Bilen ble ikke EU godkjent heller da den hadde så mye rust på understellet at det var skade på stivheten. Jeg har heldigvis litt rettslig kunnskap så jeg fikk forhandleren til å dekke alle kostnader for fiks av bilen. Desverre når jeg fikk den tilbake viste det seg at den var fikset svart og jeg får ingen papirer på det.

Dette var en bilforhandler i Sandefjord. Jeg tenkte bare jeg skulle høre om andre hadde lignende opplevelser og i så fall kanskje ønsker å advare mot en spesifikk bilforhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morten788 skrev:

Hei! Jeg tenkte jeg skulle høre med dere om dere hadde noen bruktbil forhandler dere vil advare andre om. Jeg kjøpte min første bil for 1 år siden og ble lurt så til de grader. Det kan hende jeg hadde mulighet til å sjekke bilen bedre før kjøp, men jeg har egentlig ikke så veldig peiling på bil og var litt avhengig av å få meg et førstekjøp med plass til begge barna. Innen første året var omme hadde jeg hatt bilen til reperasjon 3 ganger, og fått hjelp til start av Falken to ganger til. Bilen ble ikke EU godkjent heller da den hadde så mye rust på understellet at det var skade på stivheten. Jeg har heldigvis litt rettslig kunnskap så jeg fikk forhandleren til å dekke alle kostnader for fiks av bilen. Desverre når jeg fikk den tilbake viste det seg at den var fikset svart og jeg får ingen papirer på det.

Dette var en bilforhandler i Sandefjord. Jeg tenkte bare jeg skulle høre om andre hadde lignende opplevelser og i så fall kanskje ønsker å advare mot en spesifikk bilforhandler. 

Her burde du tatt saken videre da jobben ble gjort svart og uten noe form for papir. Han hadde nok fått seg en kraftig smell.

Og fått jevnlig kontroll.

Og da har du også hatt krav på full sjekk på bilen din og fått utført dette hos en enten merkeforhandler eller et godkjentfirma verksted. 

Og fått alle feil mangler reparert uten kostnader fra din side.

Legg gjerne med navn på forhandleren så kanskje flere har noen meninger eller kjenskapp til denne forhandleren.

Men det er nok mange som burde vert utelukket og mistet all form for salg av brukt bil.

men så har vi dette med forventninger av folk da er dette en billig bil så er det selvfølgelig begrensninger på hva en får.En bil mellom 15 20 lapper kan vi aldri si er strøken eller feilfri her må kjøper forvente at bilen ikke er ny.  Og da er det heller ikke så mye klage på om det ikke er alvorlige feil som kan utsette fører eller andre i fare da.

Alltid undersøke bilen så nøye å godt en kan før kjøp av bruktbil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår