Gå til innhold

BILEN STOPPA UNDER JEVN FART.

Ranger emnet


Tonnnnny

Anbefalte innlegg

Hei.. Har ett merkelig problem med min Kia Sorento...  Her forleden bare stoppa motorn under jevn hastighet,og siden har den ikke starta???????   Når jeg drar rundt på starteren,er det akkurat som om startern ikke drar med seg motoren????   Har forøvrig fjerna deksel inn til registeret, og det er helt og riktig timet,  ( kjede) Og når jeg drar rundt på kamen,er det kompressjon så det holder?????   Får feilmelding på kamaksel sensor. Kan denne defekten sørge for at jeg da ikke får dratt med motoren rundt?  Crd motor og aut.?  Eller hva i gran skauen kan det være?  Hadde satt umåtelig pris på hjelp her...Siden Kia verksmester, ikke ANER noe som helst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...Takk for svar..:)   Ja,jeg har tatt av register deksel,alt er greit der,timing og hele pakka...  Jeg har dratt motorn rundt med fastnøkkel på den ene kammen og det er plenty av kompression...  Da det skjedde,var det akkurat som om det var noe som sa "snapp" og motoren bare stoppa.  Når jeg prøver å kjøre startern nå,så er det liksom bare lyden fra startern som går rundt, ingen belastning fra motor for øvrig?  Jævli merkelig?  Så d som slo meg først,var at reg reima hadde ryki, men til min glede viste det seg altså at det var kjede.....og at motoren i verste fall også er av typen "non interference"  hvis det skulle ha ryki.  Bare fatter ikke hva som kan ha skjedd?  Var å snakka med verksmestern på kia..  Og han kunne faktisk ikke opplyse meg om noe jeg kunne gjøre..  Og det er jo bare merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke dra motoren rundt på kamdrev, men på veiv. Å dra den rundt på kamdrev er tungt, uansett om alt er ok eller ei. 

Du har konkludert med at register er ok, men som jeg skrev, ta av toppdeksel og se om alt er i orden der.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår