Gå til innhold
Bilforumet.no
jmlunaas

glødelampe som står å blinker Passat Alltrac med feilkode P0299.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan gi meg noen råd hva som kan være galt med min 2012 modell Passat. Jeg tok ut feilkode og fikk P0299. Jeg kommer opp i 2500 o/min da fjusker den. Glødelampen blinker også under kjøring. Feilkoden sier det er noe med Power eller turboen tror jeg. Jeg har undersøkt med noen og dem mente bestemt at det var vakuumklokka til turboen. Ja da bestilte jeg den og skiftet den. Men det var nok bortkastet penger. Feilkoden P299 er der fortsatt. Så merket jeg det kom et lite puff når jeg slapp gasspedalen og den lokaliserte jeg til turboregulatoren ( magnet ventilen ). Da mente noen mekanikere det var sikkert den. Ok da var det bare å bestille den å. Fikk den på torsdag og byttet ut turboregulatoren. Men uten noe god respons. Nå har jeg hørt at det er en del som har fått problemer med motoren eller rettere sagt Ecuen etter dem omprogrammerte den etter skandalen. Jeg vet ikke om det kan stemmer. Er det noen som vet noe om dette. Eventuelt kan det være det som er problemet med denne bilen eller er det noe annet jeg må prøve.

Svar tas i mot med stor takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider