Gå til innhold

Selger leverer ikke del II !!

Ranger emnet


firelude

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg har kjøpt og solgt biler i mange år og trudde jeg hadde vært borti  det meste ang bil handel&vandel... :-(..

Jeg har kjøpt en personbil hos en forhandler men vedkommende forhandler klarer av en merkelig grunn ikke å levere salgsmelding del II ?? Jeg trudde det var i hans  interesse at bilen ble omregg så fort som mulig. Nå kjører jeg gjennom bla bomstasjoner og regningen får registrert eier....

Etter handel er det vel maks 3 døgn så skal kjøretøyet være omregistrert. Bilen er betalt og forsikret på meg. Denne  forhandleren har Autoreg slik at dette burde han fikse lett på nett til alle døgnets tider.

Pga denne pussige situasjonen har gått over lang tid har jeg tatt kontakt med advokat samt Statens Vegvesen for å se om det er en mulighet til at forhandleren blir fratatt Autoreg.

Jada jeg har purret på flere ganger og det er det samme svaret hver gang..."skal omreg med en gang". Kan det være slik at forhandleren er i ferd med å gå konkurs og vil sikre seg med at han kan hevde at bilen tilhører han pga den fremdeles er registret på forhandler? Bilen er en billigbil til 19 big ones.

Er det noen som har vært borti lignende oppførsel fra en forhandler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte i det engang tidligere, men det var nok antageligvis ikke forhandleren sin feil men det er de som satt med problemet. 
Jeg møtte opp personlig og ga de "last chance" og ba han legge inn salgsmelding i autoreg. mens jeg var der og kunne se det selv. Da ble ting ordnet opp i og jeg fikk endelig vognkortet i posten ca 7 uker etter handel. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....Nå befinner jeg meg på en helt annen kant av landet så personlig oppmøte blir nok uaktuelt.  Det jeg ikke skjønner er...hvor er logikken i den måten forhandleren operere på ?

Det eneste som hjelper er vel kanskje at forhandleren får en henvendelse fra en offentlig instans og/eller advokat. Legges salgsmelding inn i Autoreg vil en få melding/SMS i løpet av kort tid.....vel den tiden er blitt....lang.  Takk&takk for svar....det finnes mao et håp  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvend deg til SVV og si at forhandler ikke leverer salgsmelding. Har du noen gang fått midlertidig vognkort? Isåfall må du få et nytt etter 4 uker, selv om SVV ikke alltid vil skrive ut et nytt. 

Advokat er jo en mulighet, er du NAF medlem har du gratis advokat. 

Vær litt forsiktig med å kjøre når den ikke er regget på deg, noen forsikringsselskap nekter å utbetale forsikringssummen når kjøretøyet aldri ble omregistrert hvis noe skulle skje. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår