Gå til innhold

T4 - Regreim bytte + toppakning skift

Ranger emnet


hobbykaren

Anbefalte innlegg

Toppakning først siden reim må av kamdrev når topp tas av. Du trenger et slipesett og nye topplokksbolter. Registerreim, strammehjul, vannpumpe osv selges som regel i sett + vannpumpe (på de der den er drevet av registerreim).

Det finnes flere DIY på nett og toutube, søk og du vil finne. Hvor lang tid du bruker er umulig å si, annet enn du vil nok bruke halve tiden andre gangen du utfører samme jobb ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg tok en ringerunde for å få pris på skifte av reg.rem, vannpumpe og drivstoffrem på T4. Prisene (fikk 7 priser og spurte 15 verksteder) varierte fra 6000kr til 15000kr, jeg fant omsider en kar som kunne gjøre dette privat for 3000kr. (Fikk og inntrykk av at det var lettere å finne hobbymekanikere på østlandet). Jeg kjøpte delene selv: https://www.autodeler.co.no/search?keyword=CT939WP  (Drivstoffrem er ikke med i denne pakken). Det er kanskje litt risiko å la en hobbymekaniker ta akkurat denne jobben, men når bilen kostet 8500kr så var viljen til å ta risikoen stor. De fleste verkstedene var villige til å bruke delene jeg skaffet og prisen de ga var stort sett kun for jobben. Har inntrykk av at jobben tar 2-3 timer dersom du har gjort det før og har godt utstyr. For meg som ikke har gode arbeidsforhold for denne type jobb ville det nok tatt hele dagen, og det hadde nok kostet meg noe blod og noen kr for nytt verktøy og en del tid med youtube, en mengde bannskap og en liter håndrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår