Gå til innhold

4007 2,2 TDI tungstartet i kulde

Ranger emnet


RAPNordland

Anbefalte innlegg

Når det er kaldt ut så sliter jeg stort med å få starta bilen, en 4007 2,2 TDI 2009-modell. 

Har nå byttet glødeplugger, gløderelé (var feilkode på dette) og nytt batteri, men fortsatt sliter jeg når det er kaldt. Når det er plussgrader er det ingen problemer, og det blir bare verre og verre jo kaldere det blir.

Er det noen som har noen ideer om hva dette kan skyldes? Begynner jo å bli lite igjen å bytte... 

Rållf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt ekstrarunde hos 2 verksteder, gløderele og glødeplugger er ok, forbindelse mellom batteri og gløderele, gløderele og plugger samt ecu og gløderele er alle ok, og det er gløding på pluggene. Dieselfilter ble byttet i sommer av forrige eier. Begge verkstedene ga opp, lokalt Peugeot-verksted ba meg komme tilbake med bilen når det blir kaldvær igjen. Så får bilen stå over natta hos verkstedet slik at de får sett på saken live... Men ingen gode løsningsforslag så langt...

Rållf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kom du noen vei med dette?
Jeg har en 2008 Mitsubishi Outlander med samme motor, og samme problem. Nesten håpløs å få start på når det er kaldt. Før starta den uten problem ned til -15, nå er den håpløs i -5
Verkstedet sier glødepluggene er i orden (bilen er gått 170000 km)... Har en slektning som er mekaniker, han tror det kan være at dysene har en lekkasje som forårsaker dette. Men det er jo dyre ting å bytte på "måfå" uten diagnose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår