Gå til innhold

Ranger emnet


Jovnna0901

Anbefalte innlegg

Hei, 

Kjøpte en bil for litt siden, under 6 måneder.

Da jeg snakket med selger, sa han at eneste feil var en liten rustflekk på døra.

Da jeg kom for å se på bilen var den fin å se på, og ingen feil å se ovenfra. 

Va litt små pjæsk, men det klarte jeg å leve med.

Men etter noen måneder, pga reise fikk jeg endelig tid til å se på bilen. Det viste seg at den er lakket oppå gammel lakk, så lakken sitter ikke ordentlig fast, kanalene var i betydelig dårligere stand en selger ga uttrykk for. Det fant jeg ut når jeg endelig fikk tilgang på bukk. Tektylen som var sprayet på begynte og avsløre rust og det var 3 hyll i kanalen som ikke var sakt noe om... har også oppdaget at bilen har en elektrisk feil til baklys, så den spiser sikringer. Har ikke konfrontert selger med det. Den var også EU godkjent i 2år fremover, noe jeg ikke hadde trudd på om de som tok den hadde sett kanalene. Kan være han selv tok EU kontrollen, da han var mekaniker. Betalte også en solid sum, for den type bil. 

Så jeg sitter med spørsmålet, hva skal jeg gjøre nå? 

 

Mvh 

Offer for en flipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltype, årsmodell, kjørelengde og pris er vesentlig for å kunne uttale meg. 

Men på generell basis er 6mnd så lenge at jeg mener at «klagefrist» er utløpt hvis dette er en billig, gammel bil - som jeg får inntrykk av. 

EU-kontroll er en sjekk der og da, og bilen må tilfredsstille minimumskrav for å bli godkjent. Et, to, tre eller ti små rusthull er ikke nødvendigvis noen EU-mangel. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår