Gå til innhold

Unlock av Thermo Top V i '11 Sharan

Ranger emnet


ch765

Anbefalte innlegg

Har en '11 Sharan med original Webasto Thermo Top V, hatt den ca. en uke.

Da jeg trykket på "on" på fjernkontrollen, blinker den grønt raskt i to sekunder. Trykker jeg på knappen på dashboardet, skrur den seg av etter et par sekunder. (Skjermen i midtkonsollet sier først ON deretter OFF" Skjermen ved siden av speedometer sier "Aux. heater error" Antagelig tror jeg den har låst seg pga jeg har startet den ved lav batterispenning eller med for lite diesel.

Leser dette fra service-manualen til webastoen:

Fig. 302 gir ingen veiledning hvor jeg kan finne denne sikringen. Har lest andre steder at siden webastoen er originalt installert, er sikringen blant de øvrige sikringene.

Synes manuelen er litt tvetydig: Må man både slettet "faults" og fjerne 20A-sikringen, eller holder det å fjerne 20A-sikringen? Og hvor finner jeg denne? 

3.3 Restarting after fault lock-out

If a fault occurs, the heater switches into the fault lock-out mode. After eliminating the fault cause, the heater can be restarted by switching it off and then on again.

This does not apply after overheating or if a fault occurs sev- eral times (generally 3x) without intermediate combustion operation.

In case of a heater lock-out, the fault must be identified with the Webasto Thermo Test PC diagnosis, the fault memory must be printed out and the faults must be deleted. Then the cause of the fault must be eliminated. Before starting the heater, the heater lock-out must be released by remov- ing the 20 A fuse as described below (also see Fig. 302).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår