Gå til innhold

Volvo v50 uten motorkraft

Ranger emnet


MhCamilla

Anbefalte innlegg

Har en volvo v50 1,6 D som har mistet motorkraft. Er treg og mangler krefter med akselerasjon. Har hatt den inne på verksted som sier feilkode med lavt turbotrykk kommer opp, men finner ikke hva det er. Bilen var sånn en god stund uten at det lyste noen lamper, men nå lyser motorlampe og det går ikke ant å få den over 3000 omdreininger(kun hvis jeg slår av og på tenning i fart, da går den over en liten stund, før den blir som før). Ingen ulyder fra turbo, ikke røyk og ingen slakke på turbo. Noen som vet?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har bilen vært på verksted så det er kanskje sjekket fra før.

Det kan være mange årsaker, men det er greit å bytte det som er billigst. Sånn som dieselfilter og luftfilter.

Sjekk også om slanger er hele til lufttilførsel

Hvis du ikke klarer å ruse motoren over 3000 o/min vil jeg tro det er noe med diesel tilførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hm mange ting kan være galt her.  Jeg opplevde på  en bil at dyse var tett i innsprøyting av drivstoff. bilen gikk ujamt og ble kvalt på en måte når jeg trykket på gassen. det førte til at motoren fikk feil blanding av for mye luft. Jeg ville tippe på at det er tett et eller annet sted. Jeg har sjekket ut at Egr ventil bør sjekkes og rengjøres av og til. Dette kan gjøres selv hvis man gidder å skru litt. se Youtube hvordan det gjøres. vet ikke om det har noe med saken å gjøre men har hørt at med denne motoren bør det gjøres.

Håper du finner ut dette og gir tilbakemelding. Mange har samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår