Gå til innhold

Dynamo og dieselvarmer corolla 1,4d-4d

Ranger emnet


Roghag

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skiftet denso dynamo 2 ganger på min corolla 1,4d-4d model 2007, gått 150000km. Er skuffet over kvaliteten og har nå kjøpt en brukt til 1200kr, dette er en Lucas dynamo, håper at den holder bedre. Har også kjøpt en brukt dieselvarmer for 1230 kr siden den gamle ikke ville starte opp, kan vel ikke forvente at disse skal holde bilens levetid. Toyota ville ha 12000 kr for å skifte den. Oppdaget at et lufterør i toppen hadde hoppet av, mulig at det har kommet skitt i varmeren. 

Tips til skifte av dieselvarmer er å fjerne luftfilterboks, dieselfilter og slange til turbo, varmeren er montert i en brakett. Først prøvde jeg å løsne braketten, men denne var ikke mulig å få ut, varmeren skrues løs fra braketten, men skruene (4 stk) på undersiden var vanskelig å komme til. Jeg fjernet deksel under motoren, men tror at alt kan gjøres fra toppen. Må innrømme at det var veldig trangt og godt mot trengs før start.

Oppdatering: Har åpnet den gamle varmeren og det ser ut som at hullen i brennkammer hvor diesel kommer ut har tettet seg. Ser at det er mulig å kjøpe ny brennkammer på nett, mulig at den også kan renses.Resten så bra ut, glødeplugg var grei. Eberspacher hydronic D5Z-H er typen på denne bilen. Håper at dette er informasjon som andre kan få bruk for.

Vil anbefale alle til å vurdere å kjøpe brukte deler, finnes mye deler når bilen begynner å bli noen år, jeg tjent ihvertfall 16000 kr på 3 ettermiddager på å gjøre det selv + kjøpe brukte deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår