Gå til innhold

Passat airbagsensor under setet

Ranger emnet


Gumball

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har hatt litt problemer med fukt i passaten(pollenfilter + drenering) som er fikset nå. 

Sensoren til airbag som sitter under teppet til passasjersetet har gitt div feilmeldinger, har kunne slettet de, og det holdt seg i noen uker før den kom igjen. Nå derimot får jeg feil med en gang den er slettet. 

Antar det er sensoren som er defekt. 

Hvordan er det med bytte av disse? Må de kodes? Har lest mye på nettet om disse, de inneholder en tosifret HEX kode(01,02,03,osv) som bestemmer plasseringen av sensoren.(høyre foran, venstre foran, osv)  Er man heldig når man kjøper ny(brukt)  så klaffer dette. Stemmer det? 

Her er forøvrig feilkodene som var lagret:

Disse var mens sensoren kom og gikk

 

Nå får jeg kun denne feilen hele tiden

Bilde av sensor

Noen som har tips, eller vært borte i dette? 

Har allerde bestilt en sensor med likt nummer fra ebay, skal høre med VW i morgen ang pris på ny. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt avhengig av hvilken type sensor det er. 
Er det en enkel sensor så kreves det ingen koding, men hvis det er en form for ECU med forskjellige funksjoner fra modell til modell kan det kreves koding. 

Så bilde du hadde lagt ut nå, som er en crash sensor(?), den krever ikke koding. Men delenr. må stemme (evt. overgangsnr.) 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Bump!

 

Da har sensoren på førersiden tatt kvelden også, fra noe gammel vannlekkasje vil jeg tro.
Har fått kjøpt 3 brukte sensorer, men ingen av de har rett id(likt delenummer) så får ikke bort feilkoden. Sitter igjen med:

01221 - Crash Sensor Side Airbag Driver Side (g179)
62-00 No or incorrect adjustment

 

Ingen måte å få kodet disse om på? Eller kjøpe flere brukte til jeg vinner i lotteriet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår