Gå til innhold

EU-kontroll

Ranger emnet


bilamatøren

Anbefalte innlegg

Hei!


Jeg har nettopp hatt min Peugeot 307, 2003-modell på EU-kontroll. 
Fikk en del 2-er feil og hadde følgende mangler som må rettes på: (se vedlegg). Vurdert å skrape bilen, da jeg fikk et estimert tilbud på rundt 16 000kr.  Håper jeg kan få noen tips av dere som har litt mer peiling; på om det er mulig å gjøre dette billigere. Feks å få tak i noe deler hos skraphandler eller gjøre noe selv. 

bil.png


Pristilbudet jeg fikk innebærer dette: 
 

Bremserør v.bak – 268
Skifte v bremserør – 945
Bremseklosser – 700
bremseskive (x2) – 690
skife bremseskive/klosser – 945
bremsecaliper – 1285
skife bremsecaliper – 945
lysgjustering – 945
lyspærer (x4) – 26
skife lyspærer – 945
tilhenger kontakt – 68
skifte tilhenger kontakt – 945
mansjett band (2x) – 25
montere mansjett band – 945
spiralfjær (2x) – 800
skifte spiralfær – 945
stabelisatorstag – 392
skife stag – 945
foring – 169
skifte opphengsarm – 945
fjerne skvettlapp - 945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en 307 2001mod. Siste årene har den fått byttet omtrent alle delene du har i listen der. Har gjort alt selv, bortsett for lyktejustering(Byttet begge lyskasterene på bilen ettersom desse var falmet og blitt uklare med årene, fikk derfor 2-er feil på lysbilde på etterfølgende EU-kontroll, men betalte ikke mer enn ca 300kr for at merkeverkstedet justerte inn lyktene samtidig som de tok etterkontroll).  Om du ser på pris for arbeidstid vs. delepris er det helt klart billigere med egeninnsats på eldre bil. Skaff deg Haynes boka på bilen, den er nyttig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår