Gå til innhold

Dynamo

Ranger emnet


Voytp

Anbefalte innlegg

Hei har en vectra c, ctdi 120 hk st.vogn 2007 mod. Første gangen dynamoen røk var etter 78.000km. Røk igjen etter 140.000km. og røk igjen nå, etter 190.000km. Hele dynamoen ble skiftet hver gang. Samme verksted som byttet etter 140.000 og 190.000 Tenker jo at det er litt dårlig feilsøking, da det må skyldes noe, overspenning, dårlig jording etc? Verkstedet byttet nå dynamoen på reklamasjon, men jeg er jo interessert i å finne ut hva som gjør at dynamoen ryker. Noe hjelp å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Første råd: Bytt batteri ved bytte av dynamo. Et dårlig batteri kan ta knekken på dynamo

2: lad opp batteriet ( ca et døgn ) 3: Sørg for god forbindelse mellom dynamo og batteri ( husk å sjekk "jord-forbindelsen )

En kortslutning i en celle i batteriet ditt eller dårlig jord til dynamoen, får dynamoen for mye motstand utvikler den varme og lever ikke lenge..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår