Gå til innhold

2004 Touran med Vindusviskerproblem LØST

Ranger emnet


Aanes

Anbefalte innlegg

Trenger sårt tips og hjelp med vindusviskerene på min 2004 Touran.

Når jeg slår på Intervall , går viskerne med ganske hurtig intervall , (hviler ca 3 sekund før neste slag) , om jeg stiller på bryter for regulering , skjer ingen endring.

Ved trinn 1 , går de i samme hastighet som på intervall , ingen endring altså.

På trinn 2 går viskerne hurtigere , men av og til bommer de , og tar seg en runde i servicemodus , for så å starte oppigjenn.

Ser også at viskeren på førersida alltid går ca 1 cm ned , før den snur å går opp igjenn, parkeringsproblem ???  

Jeg har søkt på forumet, og har prvød å smøre litt på ledd , men jeg fikk ikke av den plastikkplata som står under Frontruta , over de mekaniske overføringene.Så smøringa ble litt overfladisk.

Drog ganske så hardt i plata , som da selfølgelig resulterte med at det knakk litt av ene hjørnet . Er det evt et knep for å få av denne plata ??

Håpar noen kan ta seg tid til å gi meg tips på hva som kan vere feilkilden på viskerne .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhalte overføringsarm på Passasjerside, men den på førerside stod bom fast, og gjekk sund da jeg prøvde å ta den sund.Kjøpte så denne ny, og monterte, men hadde fortsatt samme problem.

Visker på førerside gjekk alltid ned 1-2cm før den begynte å gå opp slik den skulle. Dette resulterte i at intervall ikkje virka, samt kollidering og kluss på høyere hastigheit.

Plukka sund motor på førerside, og fann da manglende tenner i plasttannhjul inne i motor, samt masse eiring på printkort.

Endte da opp med å kjøpe nytt hos Bildeler.no. Delene er selfølgelig utgåtte, så måtte kjøpe sett med begge motorer og overføringer.

Valgte nytt istadenfor brukte deler, da de brukte delene jeg fann var i fra biler som hadde gått forholdvis langt, og ansåg da at problemet fort kunne dukke opp igjenn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår