Gå til innhold

Ønsker innspill til kjøp av miljøvennlig bil

Ranger emnet


Primula

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente som er på jakt etter min første bil, som gjerne skal være så miljøvennlig som mulig. Jeg har lite peiling på bil, og vil gjerne ha innspill på type merke og modeller.

Mine krav er kanskje urealistiske, det vet jeg fortsatt ikke, men jeg har følgende ønsker.

- Brukt, helst ikke mer enn 3 år
- Liten, men med bagasjerom plass til et lite hundebur. 5 dører.

- Aller helst en el-bil, da jeg har et stort miljøhjerte. Problemet er at jeg også må kunne kjøre lengre distanser, typ 300 km, så jeg tror nok det må bli en hybrid.
Så hvilken hybrid er den mest miljøvennlige? Er det modeller som du selv kan bestemme når den skal være batteridrevet? Syns jeg har sett noen TV-reklamer om dette her. Jeg har hørt noen si at hybrider kan være dårlige for miljøet også, når den går over til bensin...?

Kan nevne at den ikke vil brukt daglig, mer til helge-ærender og hytteturer.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

miljøhjerte ?Å ikke klart å lese deg opp på at forrurensing fra norske biler, med nye motorer ikke er problemet ?? Å da parrerer opp med hytteturer i helgene .. Skal du være miljøvennelig, så skipper du hytteturene.

Du skal ha lettest mulig bil, med minst mulig motor, opel ,tojåta, ford har et godt utvalg. Kan du sette deg ned å tenke på hvor mye mindre svevestøv du produserer med en 1,4L bil på typ 1 tonn med piggfritt på vinter. Kontra 1,6 tonn på nissan Leaf.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår