Gå til innhold

Spm ang Omregistrering

Ranger emnet


Audi80`

Anbefalte innlegg

Har akkurat solgt en bil jeg kjøpte i April. Når salgsmelding ble levert (elektronisk) viste det seg at bilen var begjært avregistrert, grunnet manglende omregistreringsavgift. 

Har tydeligvis glemt å betale den...

Lurer da på om jeg trenger å betale denne?

Bilen er vel ikke registrert på meg før avgiften er betalt? Isåfall om jeg betaler så er det jo fri omregistrering i 60 dager, og han som kjøpte av meg slipper å betale?

Kjøper vil jo gjerne ha dette i orden, men får jo ikke snakket med biltilsynet før på mandag.

 

Noen som vet?

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du  ikke betale, bilen blir registrert om på ny eier og begjæring forsvinner så fort han har betalt, men han bør jo ikke bruke bilen i mellomtiden. Forsikring gjelder ikke når den er begjært. 

Hvis du skal betale om.reg, er det bedre at du betaler om.reg på han istedenfor å betale giroen du skulle betalt ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Han har kjørt bilen hjem, og skal fikse på den. Så den blir stående en stund :-)

Han får vel regning selv da, også er alt i orden :-)

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Quattro73 said:

En annen ting, kjøper har strengt tatt ikke lov å kjøre bilen, ikke før nytt vognkort er utstedt i ny eiers navn, alternativt midlertidig vognkort. Tåpelig? Ja.

 

Dette er en veldig riktig, men hva med det som heter å låne bilen med DEL1 liggende i bilen?

når forsikring er  i orden og står i kjøpers navn så skal det ikke være noe som helst problem å kjøre/bruke bilen sålenge DEL1 følger bilen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Jesper1201 said:

Du  ikke betale, bilen blir registrert om på ny eier og begjæring forsvinner så fort han har betalt, men han bør jo ikke bruke bilen i mellomtiden. Forsikring gjelder ikke når den er begjært. 

Hvis du skal betale om.reg, er det bedre at du betaler om.reg på han istedenfor å betale giroen du skulle betalt ;) 

Blir da ikke avgivten satt som skyldig og må betales av ny eier for å få utstedt det nye vognkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Grub3r skrev:

Dette er en veldig riktig, men hva med det som heter å låne bilen med DEL1 liggende i bilen?

når forsikring er  i orden og står i kjøpers navn så skal det ikke være noe som helst problem å kjøre/bruke bilen sålenge DEL1 følger bilen vil jeg tro.

Stemmer, man kan 'låne' bilen, og således kjøre den hjem etter kjøp mm :) Tror ikke det hadde blitt noe problemer om man ble stoppet ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Grub3r skrev:

Blir da ikke avgivten satt som skyldig og må betales av ny eier for å få utstedt det nye vognkort?

Nei. Har kjøpt "flere" biler som har vært begjært grunnet manglende betalt om.reg. 

Betalt giroen når den dukker opp og aldri vært noe problem for mitt vedkommende. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå bekrefte at det er slik Jesper1201 sier :-)

Avgiften bortfaller når ny eier har betalt :-)

Audi 80 1.8E 1987 - Parkert
Audi 80 1.8S 1991 - Solgt
Audi 80 2.0E 1992 - Spiker
Audi a4 1.8 avant 1997 - Konebil

Audi 80 2.0E 1994 avant - Spiker

Caravelle 2.5 tdi 1996 - Bruksbil

Audi 80 2.0E 1994 - Solgt

Audi 100 2.2 CS 1985 - Stasbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår