Gå til innhold

Ranger emnet


MizLee

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en rekke ting:

1) hvordan finner jeg ut om bilen min er en skoda 1 eller 2 (octavia 2004 modell 190 HK combi)

2) bilen var involvert i en viss olsenbil skandale men har gått gjennom vegvesenets sin kontroll med mangellapp;

første feil var abs sensor - er det noe mulighet å avgjøre hvilken det er uten å skru av alle hjulene?

3) en gang virket det som mye elektrisk kortsluttet og plutselig virket ikke instrumentpanelet (dashbordet), elektriske vindusheiser eller sentrallås, fant ingen ødelagte sikringer men skiftet alle og da kom vinduene tilbake samt lys i dashbord - dette "nullstiller" seg hver gang jeg starter da, samt virker iallefall deler av coupe lyset. har forsøkt å bytte batteri i nøkkelen OG bruke nullstill/sammenkoble funksjonen igjen uten hell - spm: er det stress og skifte hele låssystemet? og får man kjøpt dette brukt?

4) får hele tiden opp ulike feilmeldinger som feks; airbag tensions not active OG emission controll - sistnevnte har jeg tenkt å adresse til den beryktede EGR ventilen og har tenkt å forsøke spray. men når den feilmeldingen kommer er ofte tap av motorkraft ikke langt unna. det virker litt tilfeldig og den kommer seg av seg selv etter endel kjøringer.

setter pris på svar og kontakt med andre som kan litt om denne bilen - da planen er å ha den i lang tid fremover og er en alenemor til to med haltende økonomi..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å starte med diagnose på bilen.

Abs ser du også på diagnose umulig å se eller si hvilken sensor som er gåen.

Virker som du har litt feil på comfort mondulen så du må inn med diagnose å se hva som er galt.

Kan også være brudd på ledninger som ikke er uvanlig.

Mk2 startet fra 2004.

Mk1 går opp til 2004

Mk1 har firkantet lykter. 

Mk2 har litt buet lykter. 

Ellers så er det nokså store forskjeller på disse på utsende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert - tusen takk!

får vel stikke innom skoda og få den diagnosen :/ ellers er det vel å kjøpe noe å måle spenning med å skru av alle hjulene :(

jeg har vel skoda 1 fant jeg ut (veldig takk!)

skal i dag til høggern å se om jeg får kjøpt viskermotor og sånn sentrallåsgiverdel (håper den sitter i døra)

 

Viskermotoren skal jeg få til å skifte (demonterte alt ttidligere for å se hvordan det så ut og tror jeg får det til ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår