Gå til innhold

Registerreim skifte passat 2009

Ranger emnet


Passatabil

Anbefalte innlegg

Hei jeg og en kompis som er utdannet mekaniker, skiftet registerreima i dag på passat 2009 mod. 2.0 110hk. Den startet helt fint når jeg startet opp bilen å jeg kjørte 5 min og stoppet bilen, men da ville plutselig ikke bilen starte, måtte prøve å starte den mange ganger før den startet. Kjørte hjem til han kompisen å stoppet bilen. Bilen ville ikke starte, tok diagnose på bilen men ingen feil koder kom opp. Han blåste trykk luft i tanken å da startet den uten problemer. har kjørt en god del med bilen for å prøve å få luftet diesel, men den er vanskelig å starte. Har prøvd å trykke litt på gasspedal å da starter den etter noen forsøk med og uten gasspedal. Hva kan problemet være? motoren går helt fint når den først starter.

Håper noen kan gi meg ett svar, da jeg skal tilbake til han i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Passatabil skrev:

Hei jeg og en kompis som er utdannet mekaniker, skiftet registerreima i dag på passat 2009 mod. 2.0 110hk. Den startet helt fint når jeg startet opp bilen å jeg kjørte 5 min og stoppet bilen, men da ville plutselig ikke bilen starte, måtte prøve å starte den mange ganger før den startet. Kjørte hjem til han kompisen å stoppet bilen. Bilen ville ikke starte, tok diagnose på bilen men ingen feil koder kom opp. Han blåste trykk luft i tanken å da startet den uten problemer. har kjørt en god del med bilen for å prøve å få luftet diesel, men den er vanskelig å starte. Har prøvd å trykke litt på gasspedal å da starter den etter noen forsøk med og uten gasspedal. Hva kan problemet være? motoren går helt fint når den først starter.

Håper noen kan gi meg ett svar, da jeg skal tilbake til han i morgen.

Når det er sagt så måtte vi sveise en mutter fast i en av pinnboltene som skulle skiftes ut for å få den løs, da den ikke løsnet når han skulle være snar og skru ut pinnbolten med vannpumpetang. Minus polen på batteriet ble løsnet, før sveising. Kan dette ha noe med start problemet å gjøre?

eller er det timingen som ikke er riktig? de 2 øverste kammene ble det ikke løsnet på de 3 sentrering skruene, har dette noe å si?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis timingen ble feil på første forsøk er dette noe man kan rette opp med timing verktøy? Vet at det kunn ble brukt en låsepinne på den øverste til venstre. Men ble laget merker med tusj på øverste til venstre å den nederste. Høytrykk pumpen til høyre hva vist ikke så farlig med. Eller skulle denne også vært låst fast men trenger ikke være 100%. Vis høytrykkpumpen er 45-90 grader forandret fra utgangspunktet så har dette noen in virkning eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår