Gå til innhold

Kjøp av brukte DynAudio høyttalere Passat B6

Ranger emnet


Howie84

Anbefalte innlegg

Jeg antar du mener at elementene er brent her, ikke sprengt. Først og fremst så tviler jeg på dette. Har aldri vært borte i at alle elementene ryker på en gang om ikke dette er gjort med vilje over en ganske lang periode.

Høres mer sannsynlig ut at det er noe galt med forsterkeren.

Har du gjort noen tester? Hva? Hvordan ser elementene ut, hvordan lukter elementene? Lukter det brent? Er det lyd i høyttalerne overhodet? Hva bruker du som musikk-kilde?

 

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Elutstyr skrev:

Jeg antar du mener at elementene er brent her, ikke sprengt. Først og fremst så tviler jeg på dette. Har aldri vært borte i at alle elementene ryker på en gang om ikke dette er gjort med vilje over en ganske lang periode.

Høres mer sannsynlig ut at det er noe galt med forsterkeren.

Har du gjort noen tester? Hva? Hvordan ser elementene ut, hvordan lukter elementene? Lukter det brent? Er det lyd i høyttalerne overhodet? Hva bruker du som musikk-kilde?

 

Det er vel det jeg mener ja. Det kommer ikke et pip fra elementene. Har feilsøke i maaange timer, og byttet bl.a. Org Forsterker og spiller med original. Ohmet alt av kabler. Testet elementene, som jeg aldri hadde trodd at alle var svidd. Men det var de...:( Er visst en feil med forsterkeren.. 

Må nok dessverre ha tak i nye elementer, med mindre det kan fikses???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn må jeg nullstille passordet mitt for hver gang jeg skal logge inn for å komme inn og svare.

Hvis det er en feil med forsterkeren og høyttalerne er brent så er det en strålende anledning til å sette inn noe skikkelig. Du får en god 4-kanals forsterker eller en 5-kanals forsterker til 2.000-4.000,- ny som trolig ikke er langt unna prisen for en brukt originalforsterker.

Du trenger så høyttaleradaptere:

https://www.elutstyr.no/connects2-ct25vw06-hoyttaleradapter-vw-passat-b6-3c-05.html

Og et vanlig universalt 6.5" komponentsett.

https://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere-komponentsett/2-veis-6-5-komponentsett.html

Kan anbefale Audison Prima eller Hertz Mille Pro.

Mille Pro vil låte atskillig bedre enn de originale Dynaudio-høyttalerne.

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ingen dum idé, men ettersom jeg allerede har byttet forsterkeren vil jeg prøve å holde det originalt. Jeg fant noen elementer hos en bilopphøgger i Sverige som solgte "nye" elementer for en billig penge. Men dersom de også skulle si takk for seg - følger jeg ditt tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår