Gå til innhold

Hvilken ABS pumpe kan jeg bruke på golf 3 variant 1,8 syncro

Ranger emnet


Rubach

Anbefalte innlegg

Hei,

Må bytte ABS pumpe på min 1997 VOLKSWAGEN GOLF 3, 1,8 SYNCRO GL. Da denne er vanvittig dyr å kjøpe brukt i Norge ønsker jeg å kjøpe denne i utlandet. Men der er det mange ulike ABS pumper som kommer opp når jeg søker på deler til min bil. 

Jeg lurer derfor på om det er mulighet for at man kan bruke disse om hverandre eller om det er en spesiell pumpe som jeg må ha. I tilfelle er det noen som vet delenummeret til den pumpen jeg må ha.

 

På forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at følgende delenummer er levert til min bil. Var innom VW i dag og spurte samme spørsmål. De klarte ikke å finnet et klart svar eller si hvilken pumpe som hører til min bil, da alle delene er utgått, men anbefalte meg å prøve meg fram ut i fra følgende delenummer. 
1H1698117E
1H1698117C
1H1698117B
1H1698117F
1H1698217B

Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokså mange som passer til denne bilen. 

Alle dem der skal passe på din bil, delenummeret står på pumpa om du ser på den så vil du finne riktig.

Er forskjell nummeret på styreenhetet og selve pumpen.

Det kan hende at det er den bosch som har tatt kvelden er oftes den som tar kvelden. 

Og kan være nok med å bytte denne delen og ikke hele pumpen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feilsøkt med VCDS og da kom det fram at det var pumpa som var kaputt. Når jeg luftet bremsene kom det svart bremseveske med metalldeler ut så trur det har vært en liten fest inne i pumpa. Problemet er at det er vanskelig å få tak i en spesifikk pumpe da VW har byttet pumpe annenhvert år bilen har vært i bruk. Så hvis man finner ut at man kan bruke alle blir alt lettere og ikke minst billigere.

VW servicesenteret sa forresten at alle abs pumper er utgått og ikke er mulighet å få tak i ny. De henviste meg videre til VWclassics.de men de første heller ikke abspumpen, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår