Gå til innhold

Krevende panserlokk?

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Er det normalt at panserlokket må trykkes temmelig hardt igjen på disse? Det er en 2012 mod.

Har flere ganger trodd at det er igjen, og etterpå sett at det bare henger i den ytterste. Virker som man må
trykke ganske hardt, men låsen ser ut til å virke når den først klikker igjen.
Er dette kanskje noe som bør justeres eller strammes? Trenger bare såvidt dra i hendelen for å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør opp hele mekanismen med fett. Ikke bruk wd40 eller noe som tørker ut. 

CRC sin multilube bruker jeg på alt sånn. Om jeg skal være pirkete så skal panseret slippes slik at det går i lås og ikke presses ned ;) 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp det fra en 10-15 cm, hvis panseret går helt ned så ser du jo med en gang at dette er gått i lås. Jeg gjør dette sikkert 10 ganger om dagen, og er aldri noe problem ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bare at det ikke var lett å se på denne, ser ut som det er helt nede selv om det ikke er det. Men hører jeg klikke, er det nede.
Men det går nok sikkert i lås som du sier, hvis man slipper det sånn.

Hvorfor er det egentlig bedre å slippe det, enn å trykke til man hører klikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjenne etter om du får dratt det opp igjen da. Mest pga at du kan lage bulker i panseret om du bruker makt på å presse det ned. Sånne ting som jeg tenkte på når jeg var mekaniker, men ikke noe som er krise uansett om du har en litt eldre bil o.l. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår