Gå til innhold

Audi A4 B7 kraftmangel

Ranger emnet


baows

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi A4 B7 2005 2.0L TDI 140hk kjøpt i fjor. Automatkasse og forhjulsdrift. Gått 216xxx. Bilen har vært super helt fram til januar i år. Da hadde jeg bilen inne på verksted for oljeskift. Bilen gikk helt som normalt fram til slutten av januar, da jeg opplevde mitt første "drypp", gasset på i motbakke og etter 3000rpm "døde" motoren. 

Skulle såvidt få bilen opp bakken, men fikk kjørt bilen opp og ut i nærmeste luke. Skrudde av bilen og på igjen og den fungerte helt som normalt igjen.

Dette skjedde igjen i mars og mai, men ellers har bilen fungert ok. 

Har også følt at bilen er veldig mye svakere enn vanlig, som at den ikke yter 140hk, mer som 110hk. 

Til å begynne med var bilen slapp etter andre gang at bilen døde, men ble bedre etter LMM ble renset (ikke skiftet) i slutten av mai.

Har hatt bilen inne på verksted i mai også, men de klarte ikke finne noen feil som passer min beskrivelse. Fikk to feilmeldinger, 1 glødeplugg i den ene sylinderen begynner å bli svak, og den andre var motorfeste. Har ikke feilkoder akkurat nå. Søkte opp ene feilkoden og fikk beskjed om å rense eller bytte LMM, dermed renset en kompis denne da jeg er lite bilkyndig.

Merker at bilen er svak hver dag ved første start om morgenen, og ved bakkestart. Akkurat som at du må gi veldig mye mere turtall enn vanlig. Har opplevd at bilen er veldig treg å gire ved pådrag og ca. mellom 2500-3500 rpm. og veldig rask å gire ned.

Har sett at turboen hviner hvis turbo begynner å bli sliten, noe min turbo gjør i ny og ne, men virker som en normal turbolyd.

Har i tillegg hatt (i en periode på kanskje 1 mnd.) drypping under fronten på bilen, typ under radiator. Ser litt ut som olje, men er tynt og lysebrunt. Verksted fant ingen lekkasjer på dette, og det stoppet opp etter en stund. Tror ikke dette har noe sammenheng med kraftmangelen.

Hovedproblemet for øyeblikket er at bilen yter lite i forhold til normalt. Den har perioder der den er kvikk og god, men også andre der den er svak. 

Er lite bilkyndig så jeg trenger hjelp. Kan ikke sjekke slanger og diverse, heller ikke mulighet for å få løftet opp bilen.

Noen som har vært borti lignende evt. vet svar? Alle tips er velkommen :-)

 

Audi A4 B7 2005 2.0L TDI 140hk Autom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår