Gå til innhold

Dsg kasse

Ranger emnet


Passat96

Anbefalte innlegg

Har en DSG automat kasse på en passat 06, bilen er kjørt 205k km, enkelte ganger når bilen settes i D eller R så kjennes det ut som motoren Nykker/hopper hardt, og ganske ofte klarer ikke bilen å stå i ro i småe bakker uten å renne bak over, tidligere eier så han fikk kassen flushet før jeg kjøpte den, noen som har vært borti lignende symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge har du eid bilen? Har den blitt verre?

Det nykket du nevner, skjer det på kald motor/girkasse, varm motor/girkasse eller begge deler?
Det er ikke meningen at du skal stå i en bakke med girkassen i D uten å holde på bremsen, da slurer du istykker lamellene (hvis det ikke har skjedd allerede) 

Hvor lenge siden er det at den ble flushet? Har du dokumentasjon på at den ble flushet og ikke bare et oljeskift?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det hørres da ut som den må til et automat verksted, tidligere eier sa den ble flushet rett før jeg kjøpte den, har kjørt den 10k km siden kjøp, har ikke blitt verre nei. Jeg holder bremsen i bakker, men når jeg slepper så renner bilen hardt bak ok jeg kjenner bilen prøver å holde igjen men klarer ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som lamellene er utslitte da, kan være verdt et forsøk på å skifte lamellpakke. 
Hvis ikke svinghjul er skiftet tidligere ville jeg sjekket opp litt, ift om du bør ta med dette. Ofte ryker disse mellom 160-200'000km på automatbiler, men selvfølgelig finnes det mange unntak. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke priser på sånt i hodet. 

Lamellpakke er originalvare, jobben tar nok en arbeidsdag +/- 7,5t á 1000,-t +mva
Som nevnt over, ville jeg trippelsjekket etter ulyd fra svinghjul og evt. tatt det dette, kanskje tom. skiftet det uansett fordi det er samme jobb en gang til.

Gjetter på ca' 7'000,- for lamellpakka og 6-7'000,- for svinghjulet + jobb på +/- 9'000,-
Kommer også girolje i tillegg.

Anbefaler å ta kontakt med et verksted og få pris der. Dette er bare et grovt anslag. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jesper1201 skrev:

Har dessverre ikke priser på sånt i hodet. 

Lamellpakke er originalvare, jobben tar nok en arbeidsdag +/- 7,5t á 1000,-t +mva
Som nevnt over, ville jeg trippelsjekket etter ulyd fra svinghjul og evt. tatt det dette, kanskje tom. skiftet det uansett fordi det er samme jobb en gang til.

Gjetter på ca' 7'000,- for lamellpakka og 6-7'000,- for svinghjulet + jobb på +/- 9'000,-
Kommer også girolje i tillegg.

Anbefaler å ta kontakt med et verksted og få pris der. Dette er bare et grovt anslag. 
 

Det er da vertfall noe, jeg skrur litt selv på bil så har litt peiling, er det noe som er verdt å prøve å gjøre sjøl eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha mer en grunnleggende kunnskap for denne jobben. 
Har du gjort noe tilsvarende før så går det nok greit, men hvis du bare har skiftet olje/filter, skiver og klosser og ikke noe mer krevende tror jeg nok du bør søke hjelp, evt. sette den bort. 

Du trenger et adaptersett (Tror biltema har) for å få fylt på olje på girkassen igjen.
Er en bestemt fremgangsmåte og du må ha enten VCDS eller et IR termometer (Giroljen skal holde mellom 35 og 40 grader ved peiling av oljenivå.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår