Gå til innhold

CAN Gateway

Ranger emnet


Mats VT

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det koster for å få byttet Can Gateway på en VW Golf MK5 hos Møller Bil? 
Eventuelt om det er verdt å kjøpe fra eBay og få et annet verksted til å montere/programmere?

Skal kjøpe ny original radio fra eBay, blitt fortalt at man må oppgradere for å ikke miste strøm på batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvilken Radio, skal du ha inn? Har selv en Golf 2006 Tdi. 

har kjøpt en Rcd 510 fra en 2013. Du må få noen til å lese med vag com, hvilken Gateway du har nå. Må være k eller høyere i slutten av det orginale delenummeret.

Eller denne : 1K0907530AD. Søk på google.  Et annet alternativ, er å spøre vw om de kan oppgradere software på den du har. I noen tilfeller kan du det, og slipper å bytte.

Ellers er det antenen adapter, der er det litt forskjellig, ettersom hva du har fra før i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mondeo V6 skrev:

Hvilken Radio, skal du ha inn? Har selv en Golf 2006 Tdi. 

har kjøpt en Rcd 510 fra en 2013. Du må få noen til å lese med vag com, hvilken Gateway du har nå. Må være k eller høyere i slutten av det orginale delenummeret.

Eller denne : 1K0907530AD. Søk på google.  Et annet alternativ, er å spøre vw om de kan oppgradere software på den du har. I noen tilfeller kan du det, og slipper å bytte.

Ellers er det antenen adapter, der er det litt forskjellig, ettersom hva du har fra før i bilen. 

Kjøpe en helt ny RCD330+, absolutt verdt pengene! Både integrert bluetooth, AUX, USB og SD kort inngang. Også Apple CarPlay.
Snakket med Møller før jeg kjøpte den, min bil har 1K0907530AA som skal være godt nok sier de. 

Har forøvrig 2.0 TDI 2005.

Når det gjelder radio antenne: I min originale radio RCD300 så var det en hvit og brun (tror jeg) som gikk inn i radioen, nå bruker jeg kun den hvite og det ser ut til å fungere fint. Hører lite på radio ellers. Bryr meg heller ikke om DAB (sterkt i mot hele den saken egentlig).

Har hatt radioen montert i bilen i èn uke nå, bilen startet fint hver gang og ingen feil ellers heller :) Helt fantastisk lyd er det også! 

a8cf76486bf98a1babeec0d743e976e9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 0:54 PM, Mondeo V6 skrev:

Hvilken Radio, skal du ha inn? Har selv en Golf 2006 Tdi. 

har kjøpt en Rcd 510 fra en 2013. Du må få noen til å lese med vag com, hvilken Gateway du har nå. Må være k eller høyere i slutten av det orginale delenummeret.

Eller denne : 1K0907530AD. Søk på google.  Et annet alternativ, er å spøre vw om de kan oppgradere software på den du har. I noen tilfeller kan du det, og slipper å bytte.

Ellers er det antenen adapter, der er det litt forskjellig, ettersom hva du har fra før i bilen. 

Hvilken CAN versjon har du i i din bil? Jeg var nok litt for snar til å si at alt fungerer, for bilen var dau da jeg skulle starte den i går. Den ville heller ikke ta i mot lading når radioen sto tilkoblet, så jeg måtte koble den ut igjen. Akkurat nå står den på lading..

Så tydeligvis så er ikke 1K0907530AA godt nok allikevel? Eller kan det være noe annet som gjør det? 
Jeg ser at den gamle radioen har en 10 amp. sikring mens den nye radioen har 15, har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår