Gå til innhold

Kamakslingskifte

Ranger emnet


Mortenalex

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger sårt noen råd/tips/DIY. Kjedestrammeren til kamakslingene mine har gått at dundass. Har kjøpt ny har også tatt av kammene og byttet denne. Men når jeg skulle montere på kammene igjen får jeg ikke dem til å gå rundt. Di står bomfast. Da står sylinder 1 på topp og veivaksling i riktig posisjon. Vil heller ikke dra i fort hardt for å sjekke om dette går rundt pga vil ikke ødelegge stemplene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert kammene korrekt iht timing-merker, samt på veiv? Har du montert kamklavene på riktig plass, altså ikke byttet om på de eller montert de feil vei?

Hei det jeg er litt usikker på. Jeg tok ett bilde av kammene når jeg tok dem av å satt dem likt som bilde. Men jeg ser ikke noe merker på kammene. Kun 2 piler som går til kjedet på kjedestrammeren. Veiv står i riktig posisjon. Pila mot det lille hakket på hjulet. Så evt hvor på kammene er disse merkene? Er det på tannhjulet på kammene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merker på kamdrevene (tannhjulene til kamkjeden), disse er du visst oppmerksom på, og da mest sannsynlig fått riktig. Det andre jeg lurte på er om du har montert kamklavene på nøyaktig samme sted som de stod fra før. Bytter du om på disse så kan de låse kammen, siden hver og en av de er unike (linjeborret).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merker på kamdrevene (tannhjulene til kamkjeden), disse er du visst oppmerksom på, og da mest sannsynlig fått riktig. Det andre jeg lurte på er om du har montert kamklavene på nøyaktig samme sted som de stod fra før. Bytter du om på disse så kan de låse kammen, siden hver og en av de er unike (linjeborret).

"kamklavene" er det di som man setter skruene i? som holder kammene på plass? hvis jeg har fått dem feil finnes det noe liste om hvor dem skal stå? ser at det står ett tall på dem. Vil det si at det er sylinder 1,2,3 osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår