Gå til innhold

Mulig å få av fjærbenslageret uten å ta av hjullageret?

Ranger emnet


petter268

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta av demperen ut av hjullageret og bolten som stod der var rusta fast og derfor gikk gjengene også i stykker når jeg brukte mye makt for å få skruen opp. Er det noen som helst mulighet å få av denne skruen nå? Tenkte kanskje flere her jobber på verksted, og kanskje vet hva man ville gjort i denne situasjonen. Er det mulig og få ut fjærbenslageret uten å ta ut selve demperen av hjullageret? Se bilder så skjønner dere hva jeg mener.


 

post-156230-0-61006400-1497634435_thumb.jpg

post-156230-0-76603200-1497634444_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mutter på andre siden av bolten? ser ut som det var en torx skrue i utgangspunktet?

Kan bruke en 12 kant bits kansje, varme opp godset og bolten. spraye på rustløser. hamre på bolten, så tar du en 12 kant bits som nesten passer og banker inn. da har du et forsøk på og få løsnet bolten. har gjort liggnende sjøl med go sukses. er ikkje verdens beste og forklare men. spør visst du lurer på noe =)

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor tang, pipe beregnet for skadede bolthode eller sveis på mutter.

Varme (rødglødende) og WD40, varm så igjen.

 

Du trenger åpenbart ny bolt.

 

Nei, fjærben må ut for å skifte fjærbenslager.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår