Gå til innhold

Dyse nr 3 gir for mye diesel


124

Anbefalte innlegg

Jeg spør dumt jeg nå.

Hvordan vet du at det er dyse 3 som gir for mye diesel?

Har noen vært å klådd på dieselpumpa?

Når du sier "sjekket", hva er sjekket og hva ble evt. funnet/ikke funnet?

 

Defekt dyse er en stor sannsynlighet, eller bare dårlig dysespiss.

Ja, det kan være skadelig å kjøre med, hvis dysa drypper eller pisser kan du få punktoppvarming på stempel og i verste fall brenne hull i det. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør dumt jeg nå.

Hvordan vet du at det er dyse 3 som gir for mye diesel?

Har noen vært å klådd på dieselpumpa?

Når du sier "sjekket", hva er sjekket og hva ble evt. funnet/ikke funnet?

 

Defekt dyse er en stor sannsynlighet, eller bare dårlig dysespiss.

Ja, det kan være skadelig å kjøre med, hvis dysa drypper eller pisser kan du få punktoppvarming på stempel og i verste fall brenne hull i det.

 

Spør for en venn, så vanskelig å svare på... Men hørte fra mange at toppakninga kan vere gåen, og derfor blir trykket annerledes og dyse gir meir diesel, tror ikke dette men kan det være? Er du sikker på dysen er gåen? Bilen går litt dårlige og det ryker svart eksos som faen, kan en dyse som gir for mye diesel gjøre så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hørte fra mange at toppakninga kan vere gåen, og derfor blir trykket annerledes og dyse gir meir diesel

 

Dette er et fantastisk godt eksempel på hvorfor man ikke skal høre på alt som blir sagt.

 

Jeg kan ikke stille noen diagnose over nettet, så derfor kan jeg ikke garantere noe som helst, men symptomene tyder på det jeg nevnte i forrige innlegg. 

Kan også selvfølgelig være en vraket dieselpumpe, men hvis jeg skal ta utgangspunkt i hva som er "sjekket" tidligere peker det på dyse. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dette er et fantastisk godt eksempel på hvorfor man ikke skal høre på alt som blir sagt.
 
Jeg kan ikke stille noen diagnose over nettet, så derfor kan jeg ikke garantere noe som helst, men symptomene tyder på det jeg nevnte i forrige innlegg. 
Kan også selvfølgelig være en vraket dieselpumpe, men hvis jeg skal ta utgangspunkt i hva som er "sjekket" tidligere peker det på dyse.


Takk for svar, håpte på dette, men kan virkelig EN dyse som gir for mye diesel skape så jævlig eksos? Og gå dårligere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår