Gå til innhold
Bilforumet.no

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg den ultimate bruksbil i slutten av februar i år.

På kjøreturen hjem merker jeg en svak tikkelyd fra motor. Kontakter forrige eier ang. dette på hjemturen (Oslo-Bodø). Han mente det ikke var noe..

Greit tenkte jeg.

 

Så etter en morgen i begynnelsen av mars startet ikke bilen. Prøvde enda en gang, startet greit da. Så siden jeg jobber på verksted tok jeg en diagnose på bilen som fikk frem feilkoder om lavt oljetrykk, feil blanding og timing-relaterte koder.

Sier fra til forrige eier...

Vi ble så enige om at bilen skulle til merkeverksted for feilsøking.

Bilen ble ikke brukt mer enn to uker fra jeg kjøpte den til dette oppsto.

Etter vel noen uker får jeg svar fra merkeverkstedet (pga ventetid) at registerkjedet er strekt, og må byttes!

 

Bilen var solgt som et velholdt og pwnt eksemplar med garantier om at jeg ikke ville bli plaget med den.

 

Nå er det gått 3 måneder, og jeg har saken inne hos Forbrukerrådet...

Jeg måtte kjøpe meg enda en bil som følge av dette..

 

Så til spørsmålet mitt..

Er avhengig av denne bilen egentlig, så om jeg reparerer den før saken er ferdig til Forbrukerrådet eller Forbrukerklageutvalget vil det bli noe forskjell i saken?

Har nada erfaring med slikt!

Nå har jeg sak om jeg ønsker dekt reparasjon av forrige eier, men er det enklere å få erstatning??

 

Bilen er en BMW 318i som er gått 111000km. Kjøpt for 185000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift reg.kjedet, det må jo skiftes uansett. Forskjell i saksgangen blir bare om han skal dekke et beløp eller måtte refundere et beløp til deg. Ingen praktisk betydning i en tvistesak. 

Men husk å få ALT dokumentert, hver eneste korrespondanse, regninger etc. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror det blir måten å gjøre det på nå.

Men så er det jo, etter min mening, for dårlig at en bil av så ny dato og lav kmstand ikke holder til 110000km... Skulle tro BMW selv var opptatt av å selge kvalitet, men ikke noe respons fra dem i denne saken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

110'000km virker nesten å være bra på et kjede idag. Har hatt biler innom jobb som har fått strekt kjede allerede ved 45'000km.

 

Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med reg.kjede, men det er fordi jeg vet hvor elendig kvalitet det er over hele fjøla, selv om noen produsenter klarer å få det til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vitenskapelig test, men gir et snevert bilde, det der er bare tall på innrapporterte skader til et forsikringsselskap - ergo. store svarthull, dog kom ikke BMW verst ut der. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×