Gå til innhold

Passat TDi 2000mod mystisk ladeproblem

Ranger emnet


Sigurd88

Anbefalte innlegg

Har ladeproblemer. Batterilampa blinka for første gang for ca 6mnd. siden etter motorvask. Tenkte det hadde noe med motorvasken å gjøre og lampa forsvant av seg selv etter ei stund. Nå i vår dukka lampa opp igjen, ca 5 mnd seinere. Den lyser ikke konstant, blinker litt sporadisk, lyser fast ei stund, og av og til helt borte. Lampa lyser også uavhengig turtall og om motor er varm eller kald, har liksom noen gode og dårlige perioder. De gangene lampa ikke lyser, mener jeg den kan framprovoseres ved høyt turtall/ hard akselerasjon. Har byttet dynamo inkl. spenningsregulator/børster og har nytt batteri. Har hatt bilen på det lokale verkstedet som har feilsøkt langs hovedstrømledning og jording og de har ikke funnet feil. De sier også at dynamoen blir unomralt varm når den slutter å lade. De har også sjekket at bilen faktisk ikke lader når lampa lyser. De har vel på en måte gitt litt opp, da bilen plutselig kom seg inn i ei godperiode og det blir vanskelig å feilsøke når problemet er midlertidig borte.

 

Skal sies at jeg har satt inn brukt dynamo, men med ny spenningsregulator. Den dynamoen jeg tok ut ble testa i benk i etterkant og lada som bare rakkern på testtidspunktet. Mener derfor selv at selve dynamoen er utelukket. Har lite lyst til å kjøpe ny dynamo til flere tusen på denna gamle bilen spesielt når jeg er nesten sikker på at det ikke er den som er problemet. Motorkode ATJ og Bosch dynamo.

 

Er nokså rådvill, og hadde satt utrolig stor pris på noen supertips dersom andre har vært borti samme problem. Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår