Gå til innhold

Nykking under kjøring Passat 2009 132' m

Ranger emnet


GoCARGo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Leste ut feilkode 00289 ABS Inlet or Outlet Valve, Right Rear(N140) i går kveld.

 

Modul: Engine

Read DTC: "00289"

og samtidig "08465 no data"

 

Fikk slettet feilkoden og foretok en kort kjøretur i dag.

 

Etter 1 min kjøring kommer "Check Engine Garage" tilbake og bilen begynner å små nykke.

Leser ut feilkode 00289 på nytt.

 

Hva må gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner bare tvetydig info på denne feilkoden.

Hvilket diagnoseapparat har du brukt? 

 

Har du OBD koden tilgjengelig også? (Pxxxx) 

 

Finnes samme tekst som du har fått ut, "ABS inlet og outlet valve, right rear" og "throttle position sensor".

Har dog mer tro på sistnevnte når du får nykking, men kan aldri garantere når feilkoden er tvetydig.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Lot motoren gå på tomgang og ga noe gass, men fikk ingen feilmelding.

Kjørte bilen og fikk feilmelding "00289" etterfulgt av "08465 no data"

 

Feilmeldingen ser derfor ut til å være relatert til at bilen er i bevegelse og "ABS inlet or outlet valve, right rear(N140)"

Er det en ABS ventil som har gått varm og må skiftes på høyre bakhjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08465 - Throttle actuator control system - Stuck open

Får meg igjen over på gasspjeld. Dette kan du sjekke ved å gå inn på måleblokker i VCDS, sjekk hvilken verdi du får i lukket og åpen stilling. Du kan forsøke med en grunninnstilling også, men tror ikke det vil hjelpe.

 

Hvis vi skal gå utifra at det er feil på ABS systemet så er det en kostbar affære dessverre.

Det sitter ingen ventil bak, alt sitter i selve ABS blokka foran. Disse er ikke ukjent for å gå istykker og er egentlig ganske vanlig. 

Dessverre finnes det ikke rep.sats for Passat (med mindre det er kommet nå i senere tid).

Du kan dog. spare ganske mye på jobben hvis du kan skru litt selv, men det krever at du kan mer en "basic" skruing, du må også kode inn ny ABS enhet med VCDS, du er også nødt til å lufte hele bremsesystemet med VCDS (tvangskjøring av ABS pumpe).

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår