Gå til innhold

kamakselregulering

Ranger emnet


Mortenalex

Anbefalte innlegg

Ja, registerreim må av og kammene må nok ut for å bytte kjedestrammer. En bolt skrus i strammeren for å presse den sammen, kammer løsnes og nytt monteres. Er merker på kamdrevene. Har du ikke byttet registerreim før, eller har verktøyet du trenger, så bør du overlate dette til noen som kan ;)

 

 

 

2010-02-02_021019_2.gif

 

Timing belt 2.8 V6

 

Bolt som skrus inn for for å presse sammen strammer før demontering, viser på bildet under.

rBVaEFcHe6CAS1MDAAGORsdRayA072.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt verktøyet du trenger koster en del. Å overlate jobben til et verksted er gjerne det beste, gjør du feil her så kan du få motorhavari. Reima kan monteres uten verktøy til kam/veiv - om du vet hva du driver med.

BTW, bytt toppdeksel 1-winking.gif

 

https://www.ecstuning.com/b-schwaben-parts/v6-cam-locking-tool-kit/001980sch01a/

 

241652_x600.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår