Gå til innhold

golf 2.0 tdi 140hk lugger ved ca 70-80 grader

Ranger emnet


eirikfo

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har nå begynt å slite med at motoren lugger på ca 1300 omdreidninger når motoren passerer 70 og opp mot 90 grader. Pleide å gi seg når motoren var varm tidligere, men nå skjer det også av og til når motoren er varm.

 

 

Utetemperaturen har også innvirkning. Når det er kaldt ute så skjenner jeg ingen ting til jokkingen. 

 

Gjeller alle gir når jeg kjører, men kjører jeg i første gir og holder 1300 omdreidninger så jokker bilen så mye at den kveler seg selv. Da soter det ekstremt og slår ut på egr ventil til slutt. 

 

 

egr åpnet og renset, men virker ok.

 

 

Hva kan det være da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vag com så prøv dette 

Gå inn på motor måleblokk 003

Start Logg data.

følg instruksene 

Kjør fra 3 gir og oppover du skal holde bilen fra 2500  opp til 3500 

Da ser du om verdiene er feil eller rett.

Så må du se på drift temp på motoren om den er riktig i forskjell til nålen i bilen.

 

 

Bytt dieselfilter før du begynner. kjør litt med nytt filter om det ikke er nytt.

Du har sjekket alle vakumslanger at alt er igjorden?

 

Bilen går normalt ellers den går ikke i nødmodus når du kjøre, eller at du merker at abs slår inn ved svakt trykk på bremsen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

 

Beklager sent svar. 

Driver å flytter for tiden, så har ikke hatt så mye tid til feilsøking. 

 

Men jeg skal prøve fremgangsmåten din med vag-com.

 

 

Når du sier det så har abs brems lampa begynnt å slå ut og da slårt også antiskrenslampa ut når jeg begynner å kjøre igjen. 

Jeg har også kjent at abs slår inn når jeg så vidt kommer nær bremsen en skjelden gang. Tenker at det bare er en av ABS sensorene, men har ikke hatt tid til å bytte den enda. 

Kan det ha en sammenheng siden du spør slik? 

 

Kan si du var rett på problemet slik du spurte. 

motoren går ikke i nødmodus, for går som bare det og ingen andre lamper lyser i dersbordet. 

 

Ser frem til å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår