Gå til innhold

Ekstra nøkkel

Ranger emnet


Torbo

Anbefalte innlegg

Bilen det gjelder er en Fabia 1.4 2001 modell, stasjonsvogn, som jeg får veldig billig, men det mangler en nøkkel, og jeg må ha ekstra!

 

En annen ting er at motorlampa kommer på og av! ?  

- Får ikke dette til å rime? Jeg trodde lampa kom på for å bli på til feilkode ble slettet med kodeleser?

 

Har ikke sett på bilen ennå, men bare stilt spørsmål om den. Det forsvinner kjølevæske, så dakan det være rust på et kjølerør eller toppakning.

Det bekymrer meg ikke, men en motorlampe som kommer og går, og lampa er 2-er feil på EU-kontroll. 

Det er litt værre, da jeg tenker utgifter.

Feil med lambdasensorene byttte til et par tusen

Feil med katalysatoren - bytte til 3000-4000 kroner

Feil med bremsene bak, og et par kuler i opphenget/styring

Mangler AC. 

Pen i lakken og bra ellers, ifølge en slektning.

 

Jeg kan vel være heldig, men kanskje jeg kjøper meg masse problemer?

 

Er litt på vippen her.

På plussiden om kvelden, og vil avstå om morgenen..

Jeg har noen planer med den motoren side toppen likevel skal av...

Men kanskje jeg sitter ute med kaffen og angrer, da den står i veien og jeg egentlig ikke trenger en bil til.

Men jeg tenkte å selge 1,2 modellen for å få mer plass i en stasjonsvogn?

Men så mister jeg AC.en som jeg setter pris på!

Hadde tenkt å selge den uansett, men ikke slik den var...

 

Må kanskje bare roe ned hele greia?

Skal ikke ta fra deg gleden av å skru men her virker det som det kan bli veldig mye jobb.

Toppen er vel ikke noe problem dette har du gjort tidligere, det er ikke så veldig unormalt at dem rykker. men ser også at det kan være nokså mye annet som baller på seg på her.

Også er det liten motor Og anbefaler heller ikke denne motoren.

Du bør helst gå opp til 1.6 så har du litt mer glede og litt sterkere motor med mindre tull.

!.4 motoren har det vert en del tull med. Da med tanke på diverse sensorer som ofte tar kvelden.

Men en bil som blir overhalt kan ofte bli veldig bra om jobben blir gjort bra.

Og det er ikke så store forskjellen på denne motoren og den du har fra før.

Når det gjelder å bytte kuler og overhale calipere og full bremse skift, så er det like godt å bytte det meste av stag og foringer.

som ofte er mye slitasje på.

 

 

Ac er jo nokså kjekt å ha når det er fint vær ute.

 

Her er bilde av det som er på fram aksel.

Og et bilde av bak aksel.

 

194505300.png

 

 

 

194407100.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg er kommet til det samme, men var som sagt helt på vippen.

 

Jeg fikk en følelse av at det var mer medd denne bilen enn det som var opplyst, og noe ekstra ble også funnet av min nevø.

Og nå jeg la inn et bud litt under det oppsatte så var det å trekke vekk vinterdekkene som selge da skulle selge privat. 

Og å bruke manglende ekstranøkkel (dyr) som diskusjonstema var utelukket.

 

Så jeg lot den gå sin egen vei...

 

Greit også da jeg har nok å drive med famover.

 

Må vel si at "moderne" elektronikk bekymrer meg litt, da jeg ser, som du er inne på, at det er mye som kan ryke, også i hjulopphenget om jeg forstår deg rett?

 

Det som virker bra med disse bilene er lite rust, så langt jeg kan se. Oppdaget ved en tilfeldighet at det kommer ventilasjonsluft fra varmeapparatet ut av de små utluftningshullene i kanalene - bevisst eller ubevisst fra fabrikken! Så karosseriet på Fabia virker bra etter 10-15 år. men alle sensorene! Lærte jo på skolen i tidlig aldre at sensorer ikke var noen å spøke med... he he.

 

Så da må jeg se videre om jeg kan finne et greit bilprosjekt? Eller bare beholde Fabiaen kombi, selv om bagasjeplassen er begrenset. Den går som en kule nå, og så har den AC - et stort pluss selv i Norge.

 

Hvor finner du slike fine tegninger forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår