Gå til innhold

Skal bytte bil og trenger noen tips..

Ranger emnet


toddegutt

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt at tiden er kommet for å erstatte min 2001 mod A6 1,8T Quattro.... Det blir nok en nyere A6 og svææært sannsynlig en Q. Tenker å bruke rundt 200´.  Til den prisen kan jeg velge fra 07 og oppover. Det jeg lurer på er om det finnes enkelte årsmodeller og bilmodeller jeg bør holde meg unna, og hvilke kjente svakheter finnes på de enkelte modellene? Har lyst på litt mer motor enn hva 1,8T har. Synes det har vært det kleineste med bilen. Og diesel mest trolig, og automat...

 

Kan noen av dere "guruer" der ute drysse litt av deres kunnskap over meg?...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så bør du skaffe deg en bil med full servicehistorikk, og gjerne en som du ser er blitt kostet på og ikke bare absolutt minimum. 

Sjekk godt for rust og sinkslipp overalt(!!) i skjøter, rundt lykter, dørhåndtak, lister, takrails etc. 

 

2,7V6 TDI har hatt noe plunder, men ingen store saker. Det er definitivt motoren jeg ville valgt, har du råd til 3,0V6 TDI så går du for den. 

Automaten er helt ok, så lenge den har fått oljeskift (eller enda bedre, flushing) hver 60'000km. 

Motor bør aller helst ikke ha gått på LL-intervaller, selv om 99% av alle bilene har gjort det. 

 

C6 er generelt en veldig holdbar bil, hvis budsjettet er stort nok ville jeg valgt faceliften og nyere, de er litt mer for seg gjort, i tillegg er de blitt vaksinert mot barnesykdommer.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig/midten 2009 produsert bil. Sees lettest på tåkelysene foran. Non-facelift har runde tåkelys og facelift har rektangulære. 

(Merk; noen facelifter har fortsatt runde tåkelys foran)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår