Gå til innhold

dårlige bremser

Ranger emnet


Øyvind42

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte i fjor en bruktbil hos forhandler (desember), fikk beskjed om at bremser skulle byttes rundt hele. Det skulle også byttes bremseskiver, om det var foran eller bak husker jeg ikke. Tar av dekk nå pga av en liten ulyd i venstre framdekk. Ser en stor slitekant på på bremseskive.. Ser ut som det er kast i skive, ser på andre side at skiven er byttet der. Dvs at de har blitt slitt ulikt. Jeg mener at å bytte på ene siden bare er å be om trøbbel og at de burde ha byttet på begge. Har jeg noen rettigheter til å klage på dette? Jeg mener at å bytte på en side ikke er å gjøre jobben riktig og at jeg nå må gang med å bytte både klosser og skiver på begge sider for å få dette riktig. Har jeg noen rettigheter her overhodet? Hadde 3 måneders garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trur jeg ikke du kommer så langt med dette, så lenge etter på.

Men ta kontakt med dem og hør hva dem sier om du har dette skriftlig så kan det hende dem er med på å dekke dette.

Eller en del av utgiftene du får med dette.

 

Hadde du sjekket dette tidligere etter kjøp av bilen så hadde dem nok måtte bytte for deg.

Men her burde dem ha byttet på begge sider. Noe som dem skal gjøre ved bremsebytte.

Eller alle fire om dem hadde begynt å bli veldig slitt

Så er enig med deg at dette er dårlig av dem.

Bremser er slitte deler som slites fort. Og det kan være mange grunner til at dem er utslitt nå og ikke unormalt at det blir kast i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dem hva nye så kan det være feil på bremsene som gjør så at dem henger.

Det er som regel caliper  som henger og sliter ut bremseklosser og skiver.

Noe som du må se om dem gjør det kan ha skjedd nå i løpet av vinteren.

Er dem slitt på den ene siden så tar det ikke lang tid før andre siden er slitt og.

Du kan prøve å klage på dette men se om calipter glir så dem skal først.

 

Dem skal holde mye lenger en bare 3000km 

Ta deg en tur ditt du kjøpte bilen ta en prat med dem.

Om dem har sagt at alt skulle være igjorden under kjøp så må dem ta det på dems kappe.

Dem skal bytte på begge sider så du har jo en go sak om det ble bare gjort på en side på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår