Gå til innhold

Montert auto lysbryter, problemer med strøm.

Ranger emnet


Gumball

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny lysbryter til passaten, det er en uoriginal med auto funksjon m lyssensor. Den fungerer helt fint (skrur faktisk ikke av/på kjørelys på sensor, men instrumentlys)

 

Den har coming home/leave funksjon, men når denne skal slå inn så blinker bare lysene fort. Jeg har xenon og regner med det er fordi den ikke er kraftig nok til å tenne de.

Jeg har googlet og snakket med selgeren, de har kommet frem til at jeg må bytte sikringen som lysbryteren tar strøm fra.

 

Dette må jo være parklys? da dette er eneste lys som kan stå på når tenning er av? Har prøvd å bytte til større sikring, men til ingen nytte.

 

Noen som har vært borti noe lignende, eller har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Passat er det snakk om?

Har du kodet inn lysbryter og sensor, og aktivert CH/LH via VCDS? 

 

Større sikring i samme sikringsholder er bortkastet. Hvorfor lysene bare blinker vet jeg ikke, men antar det har med styringen å gjøre.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uoriginal bryter med innebygget sensor og styring. Noe ala denne: http://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo-/252642094781?hash=item3ad2a46ebd:g:OakAAOSw4GVYPnvh&vxp=mtr

 

Det er en B5.5, 2005 mod.

 

Det fungerer på en annen passat uten xenon, så antar det kanskje er rele i bryteren som ikke takler det, evt spenningstap frem til lyktene.

Sakset fra nettet:

2. Power source for leaving home is position light, therefore replace this fuse with a 20A, if you´re using Xenon-bulbs or your fog lights are consuming much power."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bryter med innebygget elektronikk, alt av reler og styring er inni bryteren, har også en annen som har en slik separat boks.

Er flere som har kjøpt disse fra nettet som det fungerer greit på, tror bare det er eu som har litt trøbbel pga kjørelys, evt siden jeg har xenon. Har tatt kontakt med selger, han sier det er mulighet for å bytte home light til tåkelysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår