Gå til innhold

Octavia 1,9 TDI 2004 - problemer rask pådrag kontra sakte pådrag

Ranger emnet


jomes

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 2004 model octavia 1,9 tdi.

 

Problemet viser seg når eller hvis jeg hiver gasspedalen i bånn raskt virker det som den kveles, men trykker jeg ned gasspedalen sakte går motoren som bare det.

 

Det samme skjer når bilen står rolig i fri. Trykker jeg ned gasspedalen raskt kveles den, men stopper ikke. men trykker jeg ned gasspedalen sakte går motoren som bare det.

 

Har byttet dieselfilter, luftfilter - vakum slanger - luftmasse måler, og har renset EGR ventil med tannbørste og diesel. Har idag kjøpt EGR og turbo rens som skal prøves i morgen.

 

Noen som har noen forslag ? turboen som kan være gåen? Før jeg byttet vakumslanger fikk jeg lampa til motorfeil å lyse hvis jeg feks kjørte i en bratt bakke på tredje gir, og gassen i bunn rundt 70-80 km, da kom motorlampa. Eller hvis jeg lå på E6 i 100 og gasset på i 4 gir, da kom også motorlampa.

Var på verksted å leste av feil, den indikerte på at jeg hadde en lekkasje i luft systemet, og dette var grunnen til jeg byttet vakumslangene. Etter dtte er gjort , kommer lenger ikke motorlampen, og kjenner at hestene er tilbake.

 

Men det er det med å tråkke gassen fort i bunn, og tråkke gassen sakt i bunn,,,,,,hvorfor kveles lissom bllen ved rask trykk på gassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en diagnose på bilen du.

Men de kan ligge noe feil på ecu som ikke er borte. 

Så ville tatt en runde med vag com og sjekket ut hva som kommer opp av feilkoder det ligger heilt sikkert inne noe.

 

Er mulig at den får for mye diesel mulig en defekt dyse på bilen. Så bilen drukner når du gir full gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår