Gå til innhold

Eksosrør gått av ved fleksirør

Ranger emnet


Grev1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Garasjejekken klarte å skli unna når jeg jekka opp bilen, og traff selvfølgelig eksosanlegget.

 

Dette medførte at røret gikk av ved fleksirøret, sett bak fra.

 

Slik jeg forstår det, er røret hel ved, fra skjøten ca midt under bilen, og frem til og med DPF?

 

Eller er det flere skjøter?

 

Jeg vil tro at billigste måten å fikse dette på er å sveise på røret igjen?

 

Tror dere det er sveisbart når det sitter på bilen, eller bør jeg ta det ut. Hvordan er i så fall beste måte å ta det ut på?

 

 

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult mulig å sveise hvis resten av eksosen er i bra stand, men anbefaler å bytte flexi'n og ikke bare sveise sammen den gamle.

Jeg tar alltid ut den delen av eksosannlegget det skal sveises på, mye enklere å sveise, og ikke minst enklere å få det tett. 

 

Hvordan er i så fall beste måte å ta det ut på?

 

 

Mulig det ikke er det svaret du ønsker, men - demontere det ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget raske svar :) Ser ikke ut på bildene som det er noen flere skjøter før etter dpf.

Har dere noen formening om det?

Det er motorkode BMM om dere vil se selv.

Men da tar jeg uansett av eksos før jeg sveiser :)

 

Edit:

 

Ser at det går helt hele veien, og ser også at det ser relativt kurrant ut å få ut hele :)

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår